Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Önlisans - Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu - Elektronik Teknolojisi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Elektronik Teknolojisi - Önlisans - 2014 OZE100 İşaret Dili Seçmeli 3 5,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrencilerin Türk İşaret Dili’ni (TİD) temel düzeyde öğrenmelerini sağlayarak, işitme engelli bireylerle etkili iletişim kurma becerisi amaçlanmaktadır. Ders, öğrencilerin sosyal yaşamda ihtiyaç duyduklarında Türk İşaret Dilini doğru ve akıcı biçimde kullanabilmelerini, işitme engelliler hakkında farkındalık geliştirmelerini ve kültürel duyarlılık kazanmaları hedeflenmektedir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Ders kapsamında, Türk İşaret Dili’nin tarihsel gelişim süreci, dilbilgisel yapısı ve kullanım alanları sistematik biçimde incelenmektedir. Parmak alfabesi, temel kelime dağarcığı, günlük iletişim kalıpları ve tematik kelime grupları uygulamalı yöntemlerle öğretilmektedir. Bunun yanı sıra, işitme engelli bireylerle etkili iletişim kurmada önem taşıyan sosyal ve kültürel unsurlar üzerinde durulmaktadır. Öğrenciler, dönem boyunca edindikleri teorik bilgileri uygulama çalışmalarıyla pekiştirerek, Türk İşaret Dili’nin iletişimdeki işlevselliğini ve ifade gücünü etkin biçimde kullanma yeterliliği kazanacaklardır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Proje-temelli (Öğrenme) Öğretim, Bireysel Proje, Sunuş Yoluyla Öğretim (Anlatım), Soru-Cevap, Tartışma, Slayt Gösterimi, Öğretmen Sunumu, Öğrenci Sunumu

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Türk İşaret Dili’nin temel alfabesini ve dilbilgisel kurallarını bilir.
  • Temel düzeyde kelime dağarcığını kullanarak TİD ile iletişim kurar.
  • Günlük yaşamda ihtiyaç duyulan konularda temel TİD ifadelerini uygular.
  • İşitme engelli bireylerle iletişim sürecinde kültürel ve sosyal farkındalık göstererek davranış sergiler.
  • Türk İşaret Dilini kullanarak basit diyaloglar ve cümleler oluşturur.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 TİD parmak alfabe işaretleri ve TİD tarihçe, pratik TİD parmak alfabe işaretleri ve TİD tarihçe, pratik İşitme Engellinin Özellikleri
2 Türk İşaret Dilinin Özellikleri
3 Harfler
4 Aile ve Akrabaları ile İlgili İşaretler
5 Kendisi ile İlgili İşaretler
6 Kendisi ile İlgili İşaretler
7 Meyveler
8 Ara Sınav Haftası
9 İçecekler
10 Giyecekler
11 Zıt Anlamlılar
12 Duygular
13 Renkler
14 Takvim, Günler, Aylar, Mevsimler,
15 Zaman Zarfları
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 4 10 40
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 3 10 30
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 3 1 3
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 2 2
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5