Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Fen Fakültesi - Fizik

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Fizik - Lisans %30 OZE100 İşaret Dili Seçmeli 5 5,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrencilerin Türk İşaret Dili’ni (TİD) temel düzeyde öğrenmelerini sağlayarak, işitme engelli bireylerle etkili iletişim kurma becerisi amaçlanmaktadır. Ders, öğrencilerin sosyal yaşamda ihtiyaç duyduklarında Türk İşaret Dilini doğru ve akıcı biçimde kullanabilmelerini, işitme engelliler hakkında farkındalık geliştirmelerini ve kültürel duyarlılık kazanmaları hedeflenmektedir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Ders kapsamında, Türk İşaret Dili’nin tarihsel gelişim süreci, dilbilgisel yapısı ve kullanım alanları sistematik biçimde incelenmektedir. Parmak alfabesi, temel kelime dağarcığı, günlük iletişim kalıpları ve tematik kelime grupları uygulamalı yöntemlerle öğretilmektedir. Bunun yanı sıra, işitme engelli bireylerle etkili iletişim kurmada önem taşıyan sosyal ve kültürel unsurlar üzerinde durulmaktadır. Öğrenciler, dönem boyunca edindikleri teorik bilgileri uygulama çalışmalarıyla pekiştirerek, Türk İşaret Dili’nin iletişimdeki işlevselliğini ve ifade gücünü etkin biçimde kullanma yeterliliği kazanacaklardır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Proje-temelli (Öğrenme) Öğretim, Bireysel Proje, Sunuş Yoluyla Öğretim (Anlatım), Soru-Cevap, Tartışma, Slayt Gösterimi, Öğretmen Sunumu, Öğrenci Sunumu

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Türk İşaret Dili’nin temel alfabesini ve dilbilgisel kurallarını bilir.
  • Temel düzeyde kelime dağarcığını kullanarak TİD ile iletişim kurar.
  • Günlük yaşamda ihtiyaç duyulan konularda temel TİD ifadelerini uygular.
  • İşitme engelli bireylerle iletişim sürecinde kültürel ve sosyal farkındalık göstererek davranış sergiler.
  • Türk İşaret Dilini kullanarak basit diyaloglar ve cümleler oluşturur.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 TİD parmak alfabe işaretleri ve TİD tarihçe, pratikTİD parmak alfabe işaretleri ve TİD tarihçe, pratikİşitme Engellinin Özellikleri
2 Türk İşaret Dilinin Özellikleri ve Günlük Hayatta Sıkça Kullanılan Kelimeler
3 Aile ve Akrabaları ile İlgili İşaretler
4 Okul ve Eğitim
5 Takvim, Günler, Aylar, Mevsimler
6 Renkler ve Sayılar
7 Ara Sınav Haftası
8 Yiyecek ve İçecekler
9 Giyecekler ve Takılar
10 Duygular ve Zıt Anlamlılar
11 Fiiller ve Zaman Zarfları
12 İller ve Ülkeler
13 Meslekler ve Eşyalar
14 Genel Tekrar Haftası
15
16
17

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 4 15 60
Ödev ve Hazırlığı 3 15 45
Atölye ve Hazırlığı 3 3 9

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5