Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Fizik - Lisans %30 | OZE100 | İşaret Dili | Seçmeli | 5 | 5,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Fizik - Lisans %30 | OZE100 | İşaret Dili | Seçmeli | 5 | 5,00 | 2 | 0 |
Öğrencilerin Türk İşaret Dili’ni (TİD) temel düzeyde öğrenmelerini sağlayarak, işitme engelli bireylerle etkili iletişim kurma becerisi amaçlanmaktadır. Ders, öğrencilerin sosyal yaşamda ihtiyaç duyduklarında Türk İşaret Dilini doğru ve akıcı biçimde kullanabilmelerini, işitme engelliler hakkında farkındalık geliştirmelerini ve kültürel duyarlılık kazanmaları hedeflenmektedir.
-
Ders kapsamında, Türk İşaret Dili’nin tarihsel gelişim süreci, dilbilgisel yapısı ve kullanım alanları sistematik biçimde incelenmektedir. Parmak alfabesi, temel kelime dağarcığı, günlük iletişim kalıpları ve tematik kelime grupları uygulamalı yöntemlerle öğretilmektedir. Bunun yanı sıra, işitme engelli bireylerle etkili iletişim kurmada önem taşıyan sosyal ve kültürel unsurlar üzerinde durulmaktadır. Öğrenciler, dönem boyunca edindikleri teorik bilgileri uygulama çalışmalarıyla pekiştirerek, Türk İşaret Dili’nin iletişimdeki işlevselliğini ve ifade gücünü etkin biçimde kullanma yeterliliği kazanacaklardır.
Proje-temelli (Öğrenme) Öğretim, Bireysel Proje, Sunuş Yoluyla Öğretim (Anlatım), Soru-Cevap, Tartışma, Slayt Gösterimi, Öğretmen Sunumu, Öğrenci Sunumu
Yok
Türkçe
-
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | TİD parmak alfabe işaretleri ve TİD tarihçe, pratikTİD parmak alfabe işaretleri ve TİD tarihçe, pratikİşitme Engellinin Özellikleri |
2 | Türk İşaret Dilinin Özellikleri ve Günlük Hayatta Sıkça Kullanılan Kelimeler |
3 | Aile ve Akrabaları ile İlgili İşaretler |
4 | Okul ve Eğitim |
5 | Takvim, Günler, Aylar, Mevsimler |
6 | Renkler ve Sayılar |
7 | Ara Sınav Haftası |
8 | Yiyecek ve İçecekler |
9 | Giyecekler ve Takılar |
10 | Duygular ve Zıt Anlamlılar |
11 | Fiiller ve Zaman Zarfları |
12 | İller ve Ülkeler |
13 | Meslekler ve Eşyalar |
14 | Genel Tekrar Haftası |
15 | |
16 | |
17 |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 4 | 15 | 60 |
Ödev ve Hazırlığı | 3 | 15 | 45 |
Atölye ve Hazırlığı | 3 | 3 | 9 |
ÖÇ1 | ||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||
ÖÇ5 |