Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020- Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | FTR2037 | İşitme-Konuşma Bozuklukları ve Tedavisi | Seçmeli | 4 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020- Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | FTR2037 | İşitme-Konuşma Bozuklukları ve Tedavisi | Seçmeli | 4 | 3,00 | 2 | 0 |
Bu dersin amacı, işitsel ve konuşmanın anatomisini, mekaniğini ve patolojilerini öğretmek, oral motor fonksiyonların sınırlılıklarını ve eksikliklerini anlamak, bu fonksiyonları değerlendirme yeteneği kazanmak, oral motor eğitimin fizyoterapi yöntemlerini anlamak ve tartışmaktır.
-
Artikülasyon ve fonoloji, oral-motor dikkat, fonksiyonel ve organik artikülasyon bozuklukları, işitme bozukluğu, gelişimsel sözel dispraksi, fonolojik bozukluklar, dil bozuklukları müdahalesi, afazisi, dizartrisi ve konuşma apraksisi, ses ve laringeal konuşma için müdahale, tedavi, davranış değiştirme, anahtar öğretme stratejileri, oturum tasarımı, temel eğitim protokolü, görev sırası, terapi dinamikleri, grup terapisi ve eğitim ortamlarında hizmet teslim modelleri konuları işlenecektir.
Teorik ders anlatımı Grup çalışması Vaka çalışması
Yok
Türkçe
Feit D. The Guide to Speech and Language Problems. McGraw Hill, 2007. Roth FP. Treatment Resource Manual for Speech-Language Pathology. Thomson Learning Inc, 2001.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Artikülasyon ve fonoloji için müdahale |
2 | Oral-motor dikkat |
3 | Fonksiyonel ve organik artikülasyon bozuklukları |
4 | İşitme bozukluğu |
5 | Gelişimsel sözel dispraksi |
6 | Fonolojik bozukluklar |
7 | Dil bozuklukları müdahalesi |
8 | Vize haftası |
9 | Vize sınavı üzerine tartışma, Ses ve alaringeal konuşma için müdahale |
10 | Tedavi hedefleri seçimi/ Tedavi hedeflerinin sıralama/ Tedavinin sona ermesi |
11 | Davranış değiştirme/ Anahtar öğretme stratejileri/ Oturum tasarımı |
12 | Temel eğitim protokolü/ Görev sırası |
13 | Terapi dinamikleri/ Grup terapisi |
14 | Eğitim ortamlarında hizmet teslim modelleri |
15 | |
16 | |
17 |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |