Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Sağlık Bilimleri Fakültesi - Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2020- Fizyoterapi ve Rehabilitasyon FTR2037 İşitme-Konuşma Bozuklukları ve Tedavisi Seçmeli 4 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, işitsel ve konuşmanın anatomisini, mekaniğini ve patolojilerini öğretmek, oral motor fonksiyonların sınırlılıklarını ve eksikliklerini anlamak, bu fonksiyonları değerlendirme yeteneği kazanmak, oral motor eğitimin fizyoterapi yöntemlerini anlamak ve tartışmaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Artikülasyon ve fonoloji, oral-motor dikkat, fonksiyonel ve organik artikülasyon bozuklukları, işitme bozukluğu, gelişimsel sözel dispraksi, fonolojik bozukluklar, dil bozuklukları müdahalesi, afazisi, dizartrisi ve konuşma apraksisi, ses ve laringeal konuşma için müdahale, tedavi, davranış değiştirme, anahtar öğretme stratejileri, oturum tasarımı, temel eğitim protokolü, görev sırası, terapi dinamikleri, grup terapisi ve eğitim ortamlarında hizmet teslim modelleri konuları işlenecektir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Teorik ders anlatımı Grup çalışması Vaka çalışması

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Feit D. The Guide to Speech and Language Problems. McGraw Hill, 2007. Roth FP. Treatment Resource Manual for Speech-Language Pathology. Thomson Learning Inc, 2001.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • İşitme-konuşma anatomi ve fizyolojisini tanımlar.
  • İşitme ve konuşma bozukluklarını sıralar.
  • İşitme ve konuşma tedavi prensiplerini tartışır.
  • İşitme ve konuşma tedavi yaklaşımlarını karşılaştırır
  • İşitme ve konuşma hastalıklarında fizyoterapi gerektiren durumları tartışır

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Artikülasyon ve fonoloji için müdahale
2 Oral-motor dikkat
3 Fonksiyonel ve organik artikülasyon bozuklukları
4 İşitme bozukluğu
5 Gelişimsel sözel dispraksi
6 Fonolojik bozukluklar
7 Dil bozuklukları müdahalesi
8 Vize haftası
9 Vize sınavı üzerine tartışma, Ses ve alaringeal konuşma için müdahale
10 Tedavi hedefleri seçimi/ Tedavi hedeflerinin sıralama/ Tedavinin sona ermesi
11 Davranış değiştirme/ Anahtar öğretme stratejileri/ Oturum tasarımı
12 Temel eğitim protokolü/ Görev sırası
13 Terapi dinamikleri/ Grup terapisi
14 Eğitim ortamlarında hizmet teslim modelleri
15
16
17

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 14 3 42
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 4 4
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5