Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Özel Eğitim Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Özel Eğitim Öğretmenliği OZAE104 İşitme ve Görme Yetersizliği Zorunlu 2 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Temel kavramlar: işitme yetersizliği olan bireyler; işitmenin doğası; görme yetersizliği olan bireyler; görmenin doğası; sınıflandırma: eğitsel, psikolojik, tıbbi; yaygınlık ve görülme sıklığı; nedenler: doğum öncesi, doğum anı, doğum sonrası; tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler; ekip ve işbirliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanaklı uygulamalar; ailelerin özellikleri; işitme yetersizliği olan bireye, görme yetersizliği olan bireye ve ailelerine yönelik tutumlar; ailelere sunulan hizmetler, destekler ve yasal haklar.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

İşitmezlikle İlgili Genel Bilgiler; Dil Öncesi İşitmezlik ve Yarattığı Sorunlar: İşitmezlik ve iletişim, Dil edinimi, Bilişsel, Sosyal, Duygusal gelişim ve İstihdam ile ilişkisi; İşitme Engelliler Eğitiminin Tarihçesi: İlk eğitim girişimleri, İşitme engellilerin eğitim potansiyelini tanıma, Sosyal farkındalığın yükselişi ve eğitimin gelişimi; İşitme Engelli Çocukların Eğitimi: İşitme engellilerle kullanılan iletişim sistemleri, Eğitim programları ve eğitsel ortamlar, Avantajları ve dezavantajları.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Girgin, C,M.(2003);İşitme Engelli Çocukların Eğitimine Giriş, Anadolu Üniversitesi Yayınları, No 1531,Eskişehir Gürsel, O. (2008). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim: Görme Yetersizliği Olan Öğrenciler. Pegem Yayınları Tüfekçioğlu, Ü.(2003);İşitme, Konuşma ve Görme sorunu olan çocukların eğitimi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, No 1514,Eskişehir.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • İşitme ve görme engelli kavramlarını açıklar.
  • İşitme ve görme engellerini tarama ve tanılama yöntemlerini bilir.
  • İştime ve görme engelli bireylerle çalışılan bilimsel dayanaklı uygulamaları bilir.
  • İşitme ve görme engelli bireylerdeki kaynaştırma çalışmalarını bilir.
  • İştime ve görme engelli bireylerlde kullanılan iletişim sistemlerini tanır

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Öğrencilerle Tanışma, Dersin Tanıtımı ve Giriş
2 İşitme Yetersizliği Olan Bireylerin Eğitimlerinin Tarihçesi
3 İşitme Yetersizliği Olan Bireyler İle İlgili Temel Kavramlar ve Terimler
4 İşitme Yetersizliği Olan Bireylerin Tanılanması ve Sınıflandırılması
5 İşitme Yetersizliği Olan Bireylerin Eğitimleri, Eğitim Ortamları ve Eğitimde Kullanılan Yöntemler
6 İşitme Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik Ulusal ve Uluslararası Yasal Haklar
7 İşitme Yetersizliği Olan Bireylere ve Ailelerine Yönelik Geliştirilen Tutumlar
8 Ara Sınav Haftası
9 Görme Yetersizliği Olan Bireylerin Eğitimlerinin Tarihçesi
10 Görme Yetersizliği Olan Bireyler İle İlgili Temel Kavramlar ve Terimler
11 Görme Yetersizliği Olan Bireylerin Tanılanması ve Sınıflandırılması
12 Görme Yetersizliği Olan Bireylerin Eğitimleri, Eğitim Ortamları ve Eğitimde Kullanılan Yöntemler
13 Görme Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik Ulusal ve Uluslararası Yasal Haklar
14 Görme Yetersizliği Olan Bireylere ve Ailelerine Yönelik Geliştirilen Tutumlar
15 Genel tekrar
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Araştırma ve Hazırlığı 14 2 28
Arasınav ve Hazırlığı 7 4 28
Final ve Hazırlığı 7 4 28

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5