Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Özel Eğitim Öğretmenliği | OZAE104 | İşitme ve Görme Yetersizliği | Zorunlu | 2 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Özel Eğitim Öğretmenliği | OZAE104 | İşitme ve Görme Yetersizliği | Zorunlu | 2 | 4,00 | 2 | 0 |
Temel kavramlar: işitme yetersizliği olan bireyler; işitmenin doğası; görme yetersizliği olan bireyler; görmenin doğası; sınıflandırma: eğitsel, psikolojik, tıbbi; yaygınlık ve görülme sıklığı; nedenler: doğum öncesi, doğum anı, doğum sonrası; tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler; ekip ve işbirliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanaklı uygulamalar; ailelerin özellikleri; işitme yetersizliği olan bireye, görme yetersizliği olan bireye ve ailelerine yönelik tutumlar; ailelere sunulan hizmetler, destekler ve yasal haklar.
-
İşitmezlikle İlgili Genel Bilgiler; Dil Öncesi İşitmezlik ve Yarattığı Sorunlar: İşitmezlik ve iletişim, Dil edinimi, Bilişsel, Sosyal, Duygusal gelişim ve İstihdam ile ilişkisi; İşitme Engelliler Eğitiminin Tarihçesi: İlk eğitim girişimleri, İşitme engellilerin eğitim potansiyelini tanıma, Sosyal farkındalığın yükselişi ve eğitimin gelişimi; İşitme Engelli Çocukların Eğitimi: İşitme engellilerle kullanılan iletişim sistemleri, Eğitim programları ve eğitsel ortamlar, Avantajları ve dezavantajları.
Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası
yok
Türkçe
Girgin, C,M.(2003);İşitme Engelli Çocukların Eğitimine Giriş, Anadolu Üniversitesi Yayınları, No 1531,Eskişehir Gürsel, O. (2008). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim: Görme Yetersizliği Olan Öğrenciler. Pegem Yayınları Tüfekçioğlu, Ü.(2003);İşitme, Konuşma ve Görme sorunu olan çocukların eğitimi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, No 1514,Eskişehir.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Öğrencilerle Tanışma, Dersin Tanıtımı ve Giriş |
2 | İşitme Yetersizliği Olan Bireylerin Eğitimlerinin Tarihçesi |
3 | İşitme Yetersizliği Olan Bireyler İle İlgili Temel Kavramlar ve Terimler |
4 | İşitme Yetersizliği Olan Bireylerin Tanılanması ve Sınıflandırılması |
5 | İşitme Yetersizliği Olan Bireylerin Eğitimleri, Eğitim Ortamları ve Eğitimde Kullanılan Yöntemler |
6 | İşitme Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik Ulusal ve Uluslararası Yasal Haklar |
7 | İşitme Yetersizliği Olan Bireylere ve Ailelerine Yönelik Geliştirilen Tutumlar |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Görme Yetersizliği Olan Bireylerin Eğitimlerinin Tarihçesi |
10 | Görme Yetersizliği Olan Bireyler İle İlgili Temel Kavramlar ve Terimler |
11 | Görme Yetersizliği Olan Bireylerin Tanılanması ve Sınıflandırılması |
12 | Görme Yetersizliği Olan Bireylerin Eğitimleri, Eğitim Ortamları ve Eğitimde Kullanılan Yöntemler |
13 | Görme Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik Ulusal ve Uluslararası Yasal Haklar |
14 | Görme Yetersizliği Olan Bireylere ve Ailelerine Yönelik Geliştirilen Tutumlar |
15 | Genel tekrar |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Araştırma ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Arasınav ve Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Final ve Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ5 |