Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Sağlık Bilimleri Enstitüsü - Kulak-Burun-Boğaz

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Kulak-Burun-Boğaz -Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları - Tezli Yüksek Lisans KBB7005 İşitsel Eğitim Yöntemleri Seçmeli 1 8,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

İşitsel eğitim sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

İşitsel eğitim sistemleri

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım/sunum, soru-cevap

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Worall, L., & Hickson, L. Communication disability in aging: Prevention to intervention. NY: Delmar/Thomson, Learning, 2003 Valente, M., Hosford-Dunn, H., & Roeser, R.J. (2008). Audiology: Treatment (2nd ed.). NY: Thieme. Katz, J., Medwetsky, L., Burkard, R., & Hood, L. (2009). Handbook of clinical audiology (6th ed.). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins. Hull, R.H.(2010). Introduction to Aural Rehabilitation. San Diego: Plural.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • İşitme kaybının etkilerini değerlendirir
  • Rehabilitasyon yöntemlerini bilir
  • Çocuk için gereksinime uygun eğitim planı yapar
  • Erişkin için gereksinime uygun eğİtim planı yapar
  • Rehabilitasyon planını oluşturur

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Yetişkinler için işitsel rehabilitasyonun temel çerçevesi
2 İşitme kaybının etkilerinin değerlendirilmesi
3 İletişim gereksinimlerinin değerlendirilmesi
4 Rehabilitasyonu kabullenmeyi etkileyen faktörler
5 İşitsel rehabilitasyon adaylarını belirlemek
6 Görsel eğitim- Dudaktan okuma, çevresel ipuçları
7 İşitme cihazı uygulamasında dikkat edilecek unsurlar
8 Ara sınav
9 İşitme cihazı değerlendirmesinin temelleri
10 İşitme cihazı değerlendirmesinin temelleri
11 Fonemik regresyon
12 İşitsel eğitim
13 Dinleme eğitimi
14 Konuşmanın korunması
15 Rehabilitasyonda kullanılan yaklaşımlar
16 Ders çalışma haftası
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 50 1 50
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 50 1 50
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 50 1 50
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 50 1 50
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5