Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Ana Müfredat - 2013 | FDB7507 | İslam Entelektüel Geleneğinin Tarihsel Gelişimi | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Ana Müfredat - 2013 | FDB7507 | İslam Entelektüel Geleneğinin Tarihsel Gelişimi | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
-
-
-
-
-
Türkçe
-
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | İslam Entelektüel Geleneğinin İncelenmesinde Yöntem |
2 | Geleneğin Kapsamını Oluşturan Büyük Üçlü Olarak Kelam, Felsefe ve Tasavvuf |
3 | Kelam Geleneğinin Tarihsel Gelişim Sürecinde Mutezile |
4 | Kelam Geleneğinin Tarihsel Gelişim Sürecinde Eşariyye ve Maturidiyye |
5 | Tarihsel Süreç İçinde Kelam ve Felsefe İlişkisinin Seyri |
6 | Kelamcılar ve Felsefenin Reddi Çerçevesinde Gazzali ve İbnü'l-Melahimi |
7 | Kelam-Felsefe Çatışması mı Din-Felsefe Çatışması mı? Bir Müzakere |
8 | Zühd ve Aşk Ahlakı Olarak Tasavvuf |
9 | Tasavvufun Erken Döneminde Sufiler ve Anti-Entelektüalist Tutumları |
10 | Teolojik Bilgi Yolu Olarak Tasavvuf |
11 | Üç Anahtar Terim İslam, Felsefe, Tarih |
12 | İslam'ın Klasik Çağında Felsefenin Zuhurunu Mümkün Kılan Tarihsel Şartlar |
13 | Kelama Rağmen 'el-Felsefe'nin Gelişimi |
14 | Kelam, Felsefe Tasavvuf Arasındaki İlişki ve Ayırımların Yeniden Müzakeresi |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|