Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık | IST2003 | İstatistik I | Zorunlu | 3 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık | IST2003 | İstatistik I | Zorunlu | 3 | 5,00 | 3 | 0 |
Öğrencilere sosyal bilimlerinde temel istatistiksel süreçler ve uygulanan analiz teknikleri (parametrik/nonparametrik) hakkında bilgi ve beceri kazandırılması.
-
İstatistik alanı, tanımı kapsamı, temel kavramlar, semboller; Verilerin toplanması, verilerden bilgilere; Değişkenler, türleri ve değişken türleri ile istatistiksel analizler arasındaki ilişki; Dağınık verilerden bilgilere, ölçek kavramı, türleri ve özell
Yüz yüze, sunuş yolu ile öğretim, tartışma. Aynı zamanda ders kapsamında öğrencilerin sorgulamaları teşvik edilerek onların sosyal bilimlerin ve eğitim sorunlarına istatistiksel bir gözle bakmaları dersin sorumlusu tarafından teşvik edilecektir.
STAJ UYGULAMASI YOK
Türkçe
Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikler, Kaptan, S., Ankara: Rehber yayınları, Ankara, 1993. İstatistik: Yöntemler ve Uygulamalar. Arıcı, H., Meteksan, Ankara, 1984. İstatistiklerin Manidarlığı ve Örneklem, Akhun, İ. Ankara. İstatistiksel Formüller ve
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | İstatistik alanı, tanımı kapsamı, temel kavramlar, semboller |
2 | Verilerin toplanması, verilerden bilgilere |
3 | Değişkenler, türleri ve değişken türleri ile istatistiksel analizler arasındaki ilişki |
4 | Dağınık verilerden bilgilere, ölçek kavramı, türleri ve özellikleri |
5 | Verilerin özetlenmesi: Grafik, grafik türleri ve grafikle gösterme ilkeleri |
6 | Merkezi yığılma ölçüleri |
7 | Merkezi yayılma ölçüleri |
8 | Ara Sınav |
9 | Dağılım kavramı: Normal dağılım, çarpık dağılım |
10 | Dağılımlarla çarpıklık/kayma, sivrilik |
11 | Dağılımlarda Alan İlişkileri, z ve t puanları/dağılımları |
12 | Örneklem istatistiklerinden evren parametrelerine: Güven aralıkları |
13 | Çeşitli merkezi yığılma ölçülerinin güven aralıkları |
14 | Korelasyonun Temelleri |
15 | Alternatif Korelatif teknikler-1 |
16 | Alternatif Korelatif teknikler-2 |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Ödev ve Hazırlığı | 10 | 5 | 50 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Teorik Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||||
ÖÇ5 |