Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık IST2003 İstatistik I Zorunlu 3 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrencilere sosyal bilimlerinde temel istatistiksel süreçler ve uygulanan analiz teknikleri (parametrik/nonparametrik) hakkında bilgi ve beceri kazandırılması.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

İstatistik alanı, tanımı kapsamı, temel kavramlar, semboller; Verilerin toplanması, verilerden bilgilere; Değişkenler, türleri ve değişken türleri ile istatistiksel analizler arasındaki ilişki; Dağınık verilerden bilgilere, ölçek kavramı, türleri ve özell

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Yüz yüze, sunuş yolu ile öğretim, tartışma. Aynı zamanda ders kapsamında öğrencilerin sorgulamaları teşvik edilerek onların sosyal bilimlerin ve eğitim sorunlarına istatistiksel bir gözle bakmaları dersin sorumlusu tarafından teşvik edilecektir.

Staj Durumu

STAJ UYGULAMASI YOK

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikler, Kaptan, S., Ankara: Rehber yayınları, Ankara, 1993. İstatistik: Yöntemler ve Uygulamalar. Arıcı, H., Meteksan, Ankara, 1984. İstatistiklerin Manidarlığı ve Örneklem, Akhun, İ. Ankara. İstatistiksel Formüller ve

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • İstatistiğin temel kavramlarını ilkelerini belirtebilme
  • Değişken ve değişken türlerini açıklayabilme
  • Merkezi yığılma ve yayılma ölçüleri hesaplayabilme ve yorumlama
  • Merkezi yığılma ve yayılma ölçüleri hesaplayabilme ve yorumlama
  • Farklı dağılımları açıklayabilme (z ve t dağılımları)

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 İstatistik alanı, tanımı kapsamı, temel kavramlar, semboller
2 Verilerin toplanması, verilerden bilgilere
3 Değişkenler, türleri ve değişken türleri ile istatistiksel analizler arasındaki ilişki
4 Dağınık verilerden bilgilere, ölçek kavramı, türleri ve özellikleri
5 Verilerin özetlenmesi: Grafik, grafik türleri ve grafikle gösterme ilkeleri
6 Merkezi yığılma ölçüleri
7 Merkezi yayılma ölçüleri
8 Ara Sınav
9 Dağılım kavramı: Normal dağılım, çarpık dağılım
10 Dağılımlarla çarpıklık/kayma, sivrilik
11 Dağılımlarda Alan İlişkileri, z ve t puanları/dağılımları
12 Örneklem istatistiklerinden evren parametrelerine: Güven aralıkları
13 Çeşitli merkezi yığılma ölçülerinin güven aralıkları
14 Korelasyonun Temelleri
15 Alternatif Korelatif teknikler-1
16 Alternatif Korelatif teknikler-2
17 Yarıyıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 2 5 10
Ödev ve Hazırlığı 10 5 50
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 14 1 14
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 14 1 14
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 5 5
Teorik Ders Saati 14 2 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5