Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık - Lisans IST204 İstatistik II Zorunlu 4 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrencilere sosyal bilimlerinde temel istatistiksel süreçler ve uygulanan analiz teknikleri (parametrik/nonparametrik) hakkında bilgi ve beceri kazandırılması

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Dağılımların Normalliğinin denetlenmesi, Tek örneklemKolmogorov Smirnov testi, Korelasyon Analizleri Pearson Ve Sıra Farkları Korelasyonu, Bağımsız Grup T Testi, Eşleştirilmiş Grup (Paired Samples) T Testi, Mann Whitney-U Testi, Wilcoxon-İşaretlenmiş Mertebeler Testi, Tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Tekrarlayan Ölçümler için ANOVA, Ki-Kare Analizleri (uyum ve bağımsızlık analizleri) ders içerikleri arasındadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders süresince Yüz yüze, sunuş yolu ile öğretim, tartışma yöntemleri kullanılmaktadır. Bunun dışında öğrencilerin sokratik düşünme yöntemiyle sosyal bilimlere ve eğitim bilimlere dair sorunlara istatistiksel bir bakış açısıyla bakmaları amaçlanmaktadır.

Staj Durumu

STAJ UYGULAMASI YOKTUR

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Bilimsel Araştırmalarda Bilgisayarlı İstatistik Uygulamaları. Ergün, M. Ocak Yayınları, 1995. İstatistik: Yöntemler ve Uygulamalar. Arıcı, H., Meteksan, Ankara, 1984. Sosyal Bilimlerde SPSS'le Veri Analizi. Sipahi, B.; Yurtkoru, E.S.; Çinko, M., İstanbul: Beta, 2006. SPSS Uygulamaları Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Yazıcıoğlu, Y.; Erdoğan, S., Ankara, Detay Yayıncılık, 2004. SPSS Uygulamaları Bilimsel Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı. Altunışık, R. ve diğerleri. Sakarya, Sakarya Kitabevi, 2005.

Dersin Web Sayfası

-Yok

Öğrenme Çıktıları

  • İstatistikte hata kavramı ve hata türleri ile ilgili kavramları tanımayabilme, hatırlayabilme
  • Tek yönlü ve çift yönlü hipotezleri hazırlayabilme ve açıklayabilme
  • Alternatif parametrik karşılaştırma tekniklerini belirleyebilme ve uygulayabilme
  • Alternatif parametrik olmayan karşılaştırma tekniklerini belirleyebilme ve uygulayabilme
  • Ölçek standardizasyonu, geçerlik ve güvenirlik süreçlerini açıklayabilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 İstatistikte Hata kavramı ve hata türleri
2 Hipotezler ve hipotez testleri
3 Dağılımların Normalliğinin denetlenmesi, Tek örneklemKolmogorov Smirnov testi
4 Korelasyon Analizleri Pearson Ve Sıra Farkları Korelasyonu
5 Bağımsız Grup T Testi
6 Eşleştirilmiş Grup (Paired Samples) T Testi
7 Mann Whitney-U Testi
8 Arasınav
9 Wilcoxon-İşaretlenmiş Mertebeler Testi,
10 Kruskal Wallis-H
11 Tek yönlü varyans analizi (ANOVA)
12 Post-Hoc Teknikler
13 Friedman Analizi
14 Tekrarlayan Ölçümler için ANOVA
15 Ki-Kare Analizleri (uyum ve bağımsızlık analizleri)
16 Ölçek Geliştirme Ve Standardizasyon İşlemleri Geçerlik Ve Güvenirliğe İlişkin Temel Bilgiler
17 Yarıyıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 2 5 10
Ödev ve Hazırlığı 2 5 10
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 14 2 28
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 14 1 14
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 5 5
Teorik Ders Saati 14 2 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5