Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu - Basım Teknolojileri

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Basım Teknolojileri IST2086 İstatistik Zorunlu 4 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

İstatistik ile ilgili kavramların açıklanması ve sosyal bilimlerde istatistiksel yöntemlerin etkin şekilde kullanım becerisinin geliştirilmesi.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

İstatistik kavramları, seriler, grafikler ve frekans dağılımları, merkezi eğilim ölçüleri (aritmetik ortalama vs.), olasılık teorisi, binom, poisson, hypergeometrik ve normal dağılımlar, örnekleme dağılımları, hipotez testleri, ki-kare dağılımı, varyans analizi, korelasyon analizi, regresyon.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, problem çözme,

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

• Prof.Dr. Özer Serper, Uygulamalı İstatistik 1, Ezgi Kitabevi, 2004, Bursa. • Prof.Dr. Özer Serper, Uygulamalı İstatistik 2, Ezgi Kitabevi, 2004, Bursa. • M.R.SPIEGEL, L.J.STEPHENS, İstatistik, Schaums Outlines, Çeviri. Nobel Yayın, 1999.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Karar verme sürecinde kullanılacak olan verilerin toplanabilmesi.
  • Toplanan verilerin düzenlenmesi ve çeşitli grafik ortamlarında gösterilmesi.
  • Verilerin hangi değerlerde yoğunlaştığı ve nasıl dağılım gösterdiğinin saptanması.
  • Seçilen örneğe hangi fonksiyonların kullanabileceğinin belirlenmesi.
  • raştırmaya ait seçilen bu fonksiyonların hangisinin kullanılacağını belirlenmesi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Karar verme sürecinde kullanılacak olan verilerin toplanabilmesi.
2 Toplanan verilerin düzenlenmesi ve çeşitli grafik ortamlarında gösterilmesi.
3 Kırılma teorisi, yorulma, emniyet katsayısı, güvenilirlik, çentik, büyüklük, yüzey ve diğer faktörler
4 Verilerin hangi değerlerde yoğunlaştığı ve nasıl dağılım gösterdiğinin saptanması.
5 Seçilen örneğe hangi fonksiyonların kullanabileceğinin belirlenmesi.
6 Araştırmaya ait seçilen bu fonksiyonların hangisinin kullanılacağını belirlenmesi.
7 Karar verme sürecinde kullanılan değişkenler arasındaki ilişkinin saptanması
8 Ara Sınav Haftası
9 Karar verme sürecinde kullanılacak olan verilerin toplanabilmesi.
10 Toplanan verilerin düzenlenmesi ve çeşitli grafik ortamlarında gösterilmesi.
11 Verilerin hangi değerlerde yoğunlaştığı ve nasıl dağılım gösterdiğinin saptanması.
12 Seçilen örneğe hangi fonksiyonların kullanabileceğinin belirlenmesi, Araştırmaya ait seçilen bu fonksiyonların hangisinin kullanılacağını belirlenmesi.
13 Karar verme sürecinde kullanılan değişkenler arasındaki ilişkinin saptanması.
14 Karar verme sürecinde kullanılacak olan verilerin toplanabilmesi, Toplanan verilerin düzenlenmesi ve çeşitli grafik ortamlarında gösterilmesi
15 Seçilen örneğe hangi fonksiyonların kullanabileceğinin belirlenmesi, Verilerin hangi değerlerde yoğunlaştığı ve nasıl dağılım gösterdiğinin saptanması
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 14 1 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 14 2 28
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5