Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Matematik Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Matematik Öğretmenliği IST3000 İstatistik Zorunlu 6 5,00 4 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Matematik Eğitiminde gerekli olan temel istatistik kavramlarını öğrenmek ve bunları kullanma becerisini kazanmak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

İstatistikte temel kavramalar, örnekleme teorisi, örneklem seçimi, örnekleme dağılımları, verilerin düzenlenmesi ve analizi, istatistik serileri ve analizi, istatistik serileri ve grafiksel gösterimleri, merkezi eğilim ölçüleri (ortalamalar) , dağılım ölçüleri (değişim ölçüleri) ; istatistiksel tahmin etme: nokta tahmini ve özelikleri, aralık tahmini, T-Student dağılımı, Ki-kare dağılımı, F (Fischer) dağılımı; istatistiksel karar alma (sonuç çıkarma) : basit hipotez testleri (parametrik olanlar) ; küçük örneklemlerde aralık tahmini ve hipotez testi; regresyon analizi: en küçük kareler tahmini, doğrusal regresyon, doğrusal olmayan regresyon; korelasyon, korelasyon katsayısının önemi; ki-kare testleri.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatma,Problem çözme,Problem çözme saatinde konuları tekrar tartışma

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

An Introduction to Mathematical Statistics and Its Applications,Larsen,R.J;Marx,M.L;Prentice Hall,2001. Olasılık ve İstatistik,Prof.Dr.Fikri Akdeniz,Nobel Kitabevi,2007

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Verilerin düzenlenmesinden çeşitli görsel grafikler üretilebileceğini, bunların hızlı yoruma katkı sağladığını anlar
  • Verileri bir düzen içine yerleştirmenin,verileri okumada, yorum yapmada nasıl bir kolaylık sağladığını anlar
  • Bu ders kapsamında olasılık deneyinin ürettiği verilerin bir dağılıma sahip olabileceğini, bu dağılımın olasılık hesapladığını kavrar
  • Verilere matematiksel bir model kurulabileceğini öğrenir.
  • Bu modelin geçerliliğini, parametrelerinin sınanmasını öğrenir ve sonuçta verilerin elde edildiği konu hakkında genelleme yaparak rapor hazırlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Sürekli dağılımlar,Normal Dağılım, Standart Normal Dağılım
2 Binom Dağılımına Normal Yaklaşım.
3 Normal Dağılımın moment Üreten Fonksiyonu
4 Önemli Sürekli Rasgele Değişkenler ve Dağılımları
5 Örnekleme Kavramı,Örneklem Seçimi
6 Verilerin Düzenlenmesi ve Analizi,Frekans Dağılımı
7 Grafiksel Gösterimler, Merkezi Eğilim Ölçüleri
8 Arasınav Haftası
9 Arasınav Haftası
10 Değişim Ölçüleri,Örnekleme Dağılımları,Tahmin
11 Örneklem Ortalaması ve Varyansın Özellikleri
12 Nokta tahmin,Nokta Tahmin Yöntemleri
13 En Çok Olabilirlik Fonksiyonu ve Ençok Olabilirlik Yöntemi
14 Kitle Parametreleri için Güven Aralıkları
15 Kitle Parametreleri için Hipotez Testleri
16 Güven Aralıkları ve Hipotez Testleri arasında İlişki
17 Final Haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 12 1 12
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 20 4 80
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5