Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Siyasal Bilgiler Fakültesi - Kamu Yönetimi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Kamu Yönetimi-2014 SBKY4001 Kamu Politikası Zorunlu 7 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, programa kayıtlı olan öğrencilere, çeşitli kamu politikaları ve tarihsel ve güncel siyasi, idari ve ekonomik gelişmeler üzerinde çalışırken, bunun yanında bütün bu meseleleri kavramaları, anlamaları ve açıklayabilmeleri için analitik yeteneklerini geliştirmek amacıyla öncelikli olarak teorik ve metodolojik yaklaşımlar aktarılmadır. Amaç, öğrencilere özellikle hazırlayacakları tez çalışması öncesinde bu teorik ve analitik donanımı kazandırmaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu derste, kamu politikası analizi kapsamındaki temel teorik yaklaşımlar ele alınmaktadır. Bu çerçevede; kamu politikası analizinin bilimsel bir disiplin olarak tarihsel gelişimi ele alınmaktadır. Devamında, kamu politikasında süreç analizinden başlayarak politika sürecinin farklı aşamalarına ilişkin teorik yaklaşımlar ile birlikte yönetişim, çok düzlemli yönetişim, Avrupalılaşma, küreselleşme, yerelleşme ve diğer entegre yaklaşım ve kavramlar üzerine de yoğunlaşılmaktadır. Bütün bunların yanında kamu politikası analizinde gerçekleştirilecek araştırmalar için yöntem/metodoloji de aktarılmaktadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Tartışma, Soru - Cevap.

Staj Durumu

Yok.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Yıldız, Mete ve Zahid Sobacı (2013), Kamu Politikası, Adres Yayınları, Ankara. Çevik, Hasan Hüseyin ve Demirci, Süleyman (2012), Kamu Politikası, Seçkin Yayınları, Ankara. Kaptı, Alican (2011), Kamu Politika Süreci, Ankara: Seçkin Yayıncılık. Kartal, Filiz (2011), Türkiye´de Kamu Yönetimi ve Kamu Politikaları, Ankara: TODAİE Yayınları.

Dersin Web Sayfası

Yok.

Öğrenme Çıktıları

  • - Kamu politikası analizinin tarihsel arka planını öğrenmek ve disiplinin güncel sorunsalları üzerinde fikir yürütebilmek
  • - Kamu politikası analizindeki temel teorik yaklaşımlar ile birlikte entegre yaklaşımlara hakim olmak
  • - 21. Yüzyılda, devletin dönüşümü, kamu politikalarında yaşanan dönüşümleri, kamu politikalarını etkileyen siyasi, ekonomik ve idari gelişmeleri ve bağlamı anlamak ve açıklamak
  • - Kamu politikası analizi çerçevesinde yapılacak bilimsel araştırmalar için temel metodolojik yaklaşımlar ve kurallar hakkında bilgi sahibi olmak ve bunları örnek kamu politikaları üzerinden uygulayabilmek ve inceleyebilmek
  • Kamu politikaları ve kararların oluşum süreçlerini açıklayabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Kamu politikasının tarihsel gelişimi
2 Kamu politikası aktörleri
3 Kamu politikası sorununun ortaya çıkması ve gündem oluşturma
4 Kamu politikalarının formüle edilmesi
5 Kamu politikalarının uygulanması
6 Kamu politikalarının değerlendirilmesi
7 Kamu politikalarının değişimi ve ortadan kalkması
8 Ara Sınav Haftası
9 Kamu politikasına karar verme modelleri
10 Kamu politikalarının güncel sorunlara yaklaşımı I
11 Kamu politikalarının güncel sorunlara yaklaşımı I
12 Kamu politikası analiz yöntemleri
13 Kamu politikası analizi örnek olay incelemesi
14 Kamu politikası analizi örnek olay incelemesi
15 Kamu politikası analizi örnek olay incelemesi
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 14 2 28
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 35 35
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 35 35
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi