Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Tarih Öğretmenliği - Lisans | MBS2056 | Kapsayıcı Eğitim | Seçmeli | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Tarih Öğretmenliği - Lisans | MBS2056 | Kapsayıcı Eğitim | Seçmeli | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
kapsayıcı eğitimin içeriğini ve önemini kavrama; kapsayıcı eğitimin hukuki dayanaklarını, ulusal ve uluslar arası mevzuatı bilme; kapsayıcı eğitimin gerektirdiği öğretmen rollerini kavrama; kapsayıcı eğitim için gereken tutum ve değerleri kazanma; kapsayıcı okul ve sınıf ortamı hazırlayabilme; kapsayıcı eğitim için eylem planı hazırlayabilme; öğrencilerin özelliklerine uygun şekilde öğretimi planlayabilme ve kapsayıcı ders materyalleri ve etkinliklerini seçebilme.
-
Kapsayıcılık ve kapsayıcılığın içeriği; kapsayıcı eğitim: tanımı, içeriği ve önemi; kapsayıcı eğitimin hukuki dayanakları; ulusal ve uluslararası mevzuat; kapsayıcı eğitimde yaklaşım ve standartlar; kapsayıcı eğitimde öğretmen rolleri; kapsayıcı öğretim programı ve materyalleri; kapsayıcı eğitimde tutum ve değerler; kapsayıcı okul ve sınıf; kapsayıcı eğitim için eylem planı hazırlama; kapsayıcı eğitim uygulamaları: öğrencileri farklılaştıran özellikler, etkili iletişim, kullanılan dil, psiko-sosyal destek, öğretimi farklılaştırma ve örnekler, yöntemler ve teknikler, öğretimi planlama, ders materyallerinde kapsayıcılık ve kapsayıcı etkinliklerin seçimi; ders tasarlama uygulamaları.
Yuz yuze
-
Türkçe
-
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Kapsayıcı eğitimin tanımı, içeriği ve önemi |
2 | Kapsayıcı eğitimle ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat |
3 | " Kapsayıcı eğitimde yaklaşım ve standartlar " |
4 | " Kapsayıcı eğitimde öğretmen rolleri |
5 | Kapsayıcı öğretim programı ve materyalleri |
6 | Kapsayıcı eğitimde tutum ve değerler |
7 | Kapsayıcı okul ve sınıf |
8 | Ara Sınav |
9 | " Kapsayıcı eğitim uygulamaları: öğrencileri farklılaştıran özellikler, etkili iletişim, kullanılan dil, psiko-sosyal destek " |
10 | " Kapsayıcı eğitim uygulamaları: öğrencileri farklılaştıran özellikler, etkili iletişim, kullanılan dil, psiko-sosyal destek " |
11 | " Kapsayıcı eğitim uygulamaları: öğrencileri farklılaştıran özellikler, etkili iletişim, kullanılan dil, psiko-sosyal destek " |
12 | Kapsayıcı eğitim uygulamaları: öğretimi farklılaştırma ve örnekler, yöntemler ve teknikler, öğretimi planlama |
13 | Kapsayıcı eğitim uygulamaları: öğretimi farklılaştırma ve örnekler, yöntemler ve teknikler, öğretimi planlama |
14 | Kapsayıcı eğitim uygulamaları: ders materyallerinde kapsayıcılık ve kapsayıcı etkinliklerin seçimi |
15 | Kapsayıcı ders tasarlama uygulamaları |
16 | Kapsayıcı ders tasarlama uygulamaları |
17 | Final Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |