Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Tarih Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Tarih Öğretmenliği - Lisans MBS2056 Kapsayıcı Eğitim Seçmeli 5 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

kapsayıcı eğitimin içeriğini ve önemini kavrama; kapsayıcı eğitimin hukuki dayanaklarını, ulusal ve uluslar arası mevzuatı bilme; kapsayıcı eğitimin gerektirdiği öğretmen rollerini kavrama; kapsayıcı eğitim için gereken tutum ve değerleri kazanma; kapsayıcı okul ve sınıf ortamı hazırlayabilme; kapsayıcı eğitim için eylem planı hazırlayabilme; öğrencilerin özelliklerine uygun şekilde öğretimi planlayabilme ve kapsayıcı ders materyalleri ve etkinliklerini seçebilme.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Kapsayıcılık ve kapsayıcılığın içeriği; kapsayıcı eğitim: tanımı, içeriği ve önemi; kapsayıcı eğitimin hukuki dayanakları; ulusal ve uluslararası mevzuat; kapsayıcı eğitimde yaklaşım ve standartlar; kapsayıcı eğitimde öğretmen rolleri; kapsayıcı öğretim programı ve materyalleri; kapsayıcı eğitimde tutum ve değerler; kapsayıcı okul ve sınıf; kapsayıcı eğitim için eylem planı hazırlama; kapsayıcı eğitim uygulamaları: öğrencileri farklılaştıran özellikler, etkili iletişim, kullanılan dil, psiko-sosyal destek, öğretimi farklılaştırma ve örnekler, yöntemler ve teknikler, öğretimi planlama, ders materyallerinde kapsayıcılık ve kapsayıcı etkinliklerin seçimi; ders tasarlama uygulamaları.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Yuz yuze

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • kapsayıcı eğitimin içeriğini ve önemini kavrama
  • kapsayıcı eğitimin hukuki dayanaklarını, ulusal ve uluslar arası mevzuatı bilme
  • kapsayıcı eğitimin gerektirdiği öğretmen rollerini kavrama
  • kapsayıcı eğitim için gereken tutum ve değerleri kazanma
  • kapsayıcı okul ve sınıf ortamı hazırlama

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Kapsayıcı eğitimin tanımı, içeriği ve önemi
2 Kapsayıcı eğitimle ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat
3 " Kapsayıcı eğitimde yaklaşım ve standartlar "
4 " Kapsayıcı eğitimde öğretmen rolleri
5 Kapsayıcı öğretim programı ve materyalleri
6 Kapsayıcı eğitimde tutum ve değerler
7 Kapsayıcı okul ve sınıf
8 Ara Sınav
9 " Kapsayıcı eğitim uygulamaları: öğrencileri farklılaştıran özellikler, etkili iletişim, kullanılan dil, psiko-sosyal destek "
10 " Kapsayıcı eğitim uygulamaları: öğrencileri farklılaştıran özellikler, etkili iletişim, kullanılan dil, psiko-sosyal destek "
11 " Kapsayıcı eğitim uygulamaları: öğrencileri farklılaştıran özellikler, etkili iletişim, kullanılan dil, psiko-sosyal destek "
12 Kapsayıcı eğitim uygulamaları: öğretimi farklılaştırma ve örnekler, yöntemler ve teknikler, öğretimi planlama
13 Kapsayıcı eğitim uygulamaları: öğretimi farklılaştırma ve örnekler, yöntemler ve teknikler, öğretimi planlama
14 Kapsayıcı eğitim uygulamaları: ders materyallerinde kapsayıcılık ve kapsayıcı etkinliklerin seçimi
15 Kapsayıcı ders tasarlama uygulamaları
16 Kapsayıcı ders tasarlama uygulamaları
17 Final Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5