Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Tarih Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Tarih Öğretmenliği MB164 Karakter ve Değer Eğitimi Seçmeli 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Karakter ve değerler eğitimine dair kavramsal çerçeveyi tanımlamak ve Türkiye'de ve dünyadaki uygulama ve örnekleri değerlendirmek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Karakter ve değer eğitimi kavramsal çerçevesi, karakter ve değer eğitiminde öğretmenin, ailenin, okulun ve çevrenin rolü, Türkiye'deki ve dünyadaki karakter ve değer eğitimi yaklaşımlaarı ve uygulama örnekleri.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Kavramsal sunuş ve uygulama örnekleri.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Karakter ve Değerler Eğitimi, (Ed.) Halil Ekşi- Ahmet Katılmış. Nobel Yayınları. Karakter ve Değerler Eğitimi, (Ed.) Prof. Dr. Mehmet Turan- Doç. Dr. Eyüp Bozkurt, Vizitek Yayınları. Değer Eğitimi- Kavram, İlke ve Yaklaşımlar. (Ed.) Gökhan Izgar- Bülent D

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Karakter ve değer eğitimine dair kavramsal çerçeveyi öğrenir.
  • Dil ve edebiyat öğretiminde karakter ve değer eğitimi ilişkisini kurar.
  • Değerler eğitimi yaklaşım ve uygulamalarını kavrar.
  • Türkiye'de değerler eğitimi uygulama örneklerini kavrar.
  • Karakter ve değer eğitiminde öğretmen, aile, okul ve çevrenin rolünü kavrar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Karakter ve değer eğitimine dair kavramsal çerçeve
2 Karakter ve değerler eğitimi kavramları
3 Değerler eğitimi yaklaşım ve uygulamaları
4 Tarih derslerinde değer eğitim yaklaşım ve uygulamalarına bakış
5 Karakter ve değer eğitiminde öğretim yöntem ve teknikleri
6 Karakter ve Değer eğitiminde öğretmenin rolü
7 Karakter ve Değer eğitiminde ailenin rolü
8 Ders Çalışma Haftası
9 Ara Sınav(lar)
10 Karakter ve Değer eğitiminde okul ve çevrenin rolü
11 Değer eğitiminde kültürler arası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü
12 Çok kültürlü toplumlarda değer eğitimi
13 Türkiye’de karakter ve değer eğitimi uygulamaları ve araştırmaları
14 Dünyadan karakter ve değer eğitim örnekleri
15 Tarih dersleri bağlamında ve karakter ve değer eğitimi uygulamaları
16 Tarih dersleri bağlamında ve karakter ve değer eğitimi uygulamaları
17 Ders Çalışma Haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 2 20 40
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 1 10 10
Arasınav ve Hazırlığı 5 1 5
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 14 2 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5