Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği | SBMB193 | Karakter ve Değer Eğitimi | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği | SBMB193 | Karakter ve Değer Eğitimi | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmenin yerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
-
Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen.
Sunum yapma, proje hazırlama, grup tartışması, örnek olay analizi
yok
Türkçe
Ersoy, F. A. ve Ünüvar, P. (2019). Karakter ve Değerler Eğitimi. Anı Yayıncılık, Ankara
https://meobs.marmara.edu.tr/Ders/karakter-ve-deger-egitimi/sbmb193-69492-3818
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Değişim ve değerler eğitiminin gerekçeleri |
2 | Değeler eğitiminde temel kavramlar |
3 | Beşeri değerler: Kuramlar, Görgül çalışmalar |
4 | Değer eğitimi yaklaşımları |
5 | Erken çocuklukta değerler eğitimi |
6 | İlköğretim ve ortaöğretim programlarında değerler |
7 | Örtük program ve değerler |
8 | Vize Sınavı |
9 | Karakter ve değer eğitiminde öğretmenin rolü |
10 | Karakter ve değer eğiti yararlanılan yöntem ve teknikler |
11 | Eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter eğit |
12 | Birlikte yaşama kültürü ve demokrasi için karakter ve değerler eğitimi |
13 | Türk kültür ve eğitim tarihinde değerler eğitimi |
14 | Türkiye’de değerler eğitiminde yaşanan sorunlar |
15 | Türkiye’de değerler eğitiminde yaşanan sorunlar |
16 | Genel Tekrar |
17 | Final Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 38 | 38 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 38 | 38 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||
ÖÇ5 |