Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Spor Bilimleri Fakültesi - Antrenörlük Eğitimi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Antrenörlük Eğitimi - 2016 HANF2023 Karatedo Seçmeli 3 3,00 1 1

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Karate branşında yer alan temel bilgileri edinmek. Kihon, kata ve kumite ile ilgili temel teknikleri öğrenmek

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Kihon, Kata ve kumite

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Teorik ve Uygulamalı

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Nakayama M., Best Karate 5 Heian, Tekki. Kodansha İnternational, USA, 1966. Nakayama M., Best Karate 1 Best Karate, Comprehensive. Kodansha İnternational, USA, 1966. Nakayama M., Best Karate 3 Kumite 1. Kodansha İnternational, USA, 1966. Okuş Hasan., Olimpik Karate. Ankara, 1996

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Spor Bilimleri alanında uzmanlık düzeyinde bilgi
  • Spor Bilimleri alanında farklı displinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilme becerisi
  • Spor Bilimleri alanında gerçekleştirilen uygulamalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yetkinliği
  • Spor Bilimleri alanında teknolojileri kullanabilme becerisi
  • Sağlık ve esenliğin korunması ile geliştirilmesinde egzersiz ve sporu kullanma yetkinliği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Karate Tanımı, Tarihi ve Felsefesi
2 Karate' nin Teknik Terminolojisi
3 Karate' de Kullanılan Yönler, Seviyeler ve Temas Noktaları
4 Temel Teknik Eğitimi ( Kihon )
5 Temel Teknik Eğitimi ( Kihon )
6 Temel Teknik Eğitimi ( Kihon )
7 Temel Teknik Eğitimi ( Kihon )
8 Temel Teknik Eğitimi ( Kata )
9 Temel Teknik Eğitimi ( Kata )
10 Temel Teknik Eğitimi ( Kata )
11 Temel Teknik Eğitimi ( Kata )
12 Temel Teknik Eğitimi ( Kata )
13 Temel Teknik Eğitimi ( Kata )
14 Temel Teknik Eğitimi ( Kumite )
15 Temel Teknik Eğitimi ( Kumite )
16 Temel Teknik Eğitimi ( Kumite )
17 Saha Ölçüleri ve Hakemlik Kuralları

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 10 10
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 2 5 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 2 5 10
Teorik Ders Saati 2 4 8
Uygulama Ders Saati 15 2 30

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi