Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - İşletme - İnsan Kaynakları Yönetimi | IK3013 | Kariyer ve Yetenek Yönetimi | Seçmeli | 5 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - İşletme - İnsan Kaynakları Yönetimi | IK3013 | Kariyer ve Yetenek Yönetimi | Seçmeli | 5 | 5,00 | 3 | 0 |
Bu dersin amacı; öğrencilere kariyer ve yetenek yönetimi ile ilgili temel bilgiler vermek, süreçlerde hangi uygulama adımları olduğunu öğretmek, ülkemizdeki ve dünyadaki kariyer ve yetenek yönetimi uygulama modellerini tanıtmak ve uygulama örnekleri üzeri
-
Bu ders, öğrencilere kariyer yönetimi süreci, kariyer geliştirme ve yetenek yönetimi ile ilgili temel kavram ve konuları aktarmayı, uygulama örnekleri ile konunun pekiştirilmesini, kariyer ve yetenek yönetimi alanında uygulamaya yönelik yetkinliklerin kaz
-
-
Türkçe
"İnsan Kaynakları Yönetimi", ML Yıldız, SC Saruhan, Beta Kitabevi, Dördüncü Baskı, İstanbul, 2021 "Tüm Yönleriyle Kariyer Yönetimi", Ahmet Günay, Nobel Akademik Yayıncılık, 2020 "Kariyer Gelişim Kuramları ve Kariyer Danışmanlığı", Pınar Ünsal, Nobel Akade
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Temel kavramlar ve bilgiler |
2 | Kariyer gelişim kuramları: özellik-faktör kuramları |
3 | Kariyer gelişim kuramları: yaşam dönemleri kuramları |
4 | Kariyer planlama ve önemi, kariyer kavramının birey ve örgüt açısından değerlendirilmesi |
5 | Bireysel kariyer planlaması: bireysel kariyer aşamaları ve kariyer modelleri |
6 | Örgütlerde kariyer planlaması: kariyer yönetimi ve kariyer haritaları hazırlama |
7 | Kariyer yönetiminde güncel sorunlar ve dezavantajlı gruplarda kariyer yaklaşımları |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Yetenek yönetimi yaklaşımı, yetenek yönetiminin doğuşu, gelişimi ve önemi |
10 | Yetenek yönetimi süreci |
11 | Yetenek yönetiminde ölçme ve değerleme: yetenek yönetiminde kullanılan metrikler, işletmeye yarattığı katma değerin hesaplanması |
12 | Stratejik insan kaynakları yönetiminde yetenek yönetimi, yetenek yönetiminin diğer İK süreçleri ile ilişkisi |
13 | Yeteneklerin geliştirilme süreci |
14 | İşveren markası ile yetenek yönetiminin ilişkisi |
15 | Uygulamada yetenek yönetimi, iş hayatından örnekler, öğrenci sunumları |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 1 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 1 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 14 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 1 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 1 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 1 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 1 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 1 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 1 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 20 | 1 | 20 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 1 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 30 | 1 | 30 |
Teorik Ders Saati | 3 | 14 | 42 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 14 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |