Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Eğitim Bilimleri

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
EPO-Tezli Yüksek Lisans-2013 EPO7011 Karşılaştırmalı Eğitim Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin çeşitli ülkelerdeki eğitim sistemlerini birbirleriyle ve ülkemizdeki uygulamalarla karşılaştırabilecek duruma gelmelerinin sağlanmasıdır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Karşılaştırmalı Eğitimin tanımı, tarihsel gelişimi ve yöntemleri / Türk eğitim sisteminin okulöncesi, ilköğretim, ortaöğretim, yüksek öğretim, özel eğitim ve öğretmen yetiştirme boyutlarında incelenmesi / Türkiye'deki yeni eğitim uygulamaları ve sonuçları -Diğer ülkelerdeki eğitim sistemlerinin okulöncesi, ilköğretim, ortaöğretim, yüksek öğretim, özel eğitim ve öğretmen yetiştirme boyutları açısından incelenmesi.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatma Tartışma Örnek Olay Soru cevap

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1-ARI, Asım (2006) İsviçre (Basel). Okul Sistemi, Okul Sistemleriyle İlgili Farklı Bir Model, Ankara: Pegem. 2-DEMİREL, Özcan (2000). Karşılaştırmalı Eğitim, Ankara: Pegem. 3-SAĞLAM, Mustafa (1999). Avrupa Ülkelerinin Eğitim Sistemi, Eskişehir: Anadolu Ü. Yayınları. 4-SÖZER, Ersen (1997). Üç Avrupa Ülkesinde Eğitim: Almanya, Danimarka, Fransa Eğitim Sistemleri, Eskişehir: Anadolu Ü. Yayınları. 5-TÜRKOĞLU, Adil (1998). Karşılaştırmalı Eğitim ?Dünya Ülkelerinden Örneklerle, Adana: Baki Kitapevi. 6- Erdoğan, İrfan (2019). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri Sümer Kitabevi Yayınları.

Dersin Web Sayfası

http://meobs.marmara.edu.tr/admin/Ders/Index_Edit?dersId=34179

Öğrenme Çıktıları

  • Karşılaştırmalı eğitimin tanımını ve tarihsel gelişimini bilir.
  • Karşılaştırmalı eğitim yöntemlerini bilir.
  • Türkiye'deki eğitim sistemini inceler.
  • Çeşitli ülkelerin eğitim sistemlerini inceler.
  • Türkiye'deki eğitim sistemini çeşitli ülkelerdeki eğitim sistemleriyle karşılaştırır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Karşılaştırmalı Eğitimin Tanımı ve Tarihsel Gelişimi
2 Karşılaştırmalı Eğitim Yöntemleri
3 Türkiye'deki eğitim sisteminin incelenmesi
4 Çeşitli ülkelerin eğitim sistemlerinin incelenmesi
5 Türkiye'deki eğitim sisteminin çeşitli ülkelerdeki eğitim sistemleriyle karşılaştırılması
6 Çeşitli ülkelerin eğitim sistemlerinin incelenmesi
7 Türkiye'deki eğitim sisteminin çeşitli ülkelerdeki eğitim sistemleriyle karşılaştırılması
8 Ara Sınav Haftası
9 Çeşitli ülkelerin eğitim sistemlerinin incelenmesi
10 Türkiye'deki eğitim sisteminin çeşitli ülkelerdeki eğitim sistemleriyle karşılaştırılması
11 Çeşitli ülkelerin eğitim sistemlerinin incelenmesi
12 Türkiye'deki eğitim sisteminin çeşitli ülkelerdeki eğitim sistemleriyle karşılaştırılması
13 Çeşitli ülkelerin eğitim sistemlerinin incelenmesi
14 Türkiye'deki eğitim sisteminin çeşitli ülkelerdeki eğitim sistemleriyle karşılaştırılması
15 Çeşitli ülkelerin eğitim sistemlerinin incelenmesi
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 5 5 25
Proje ve Hazırlığı 1 15 15
Ödev ve Hazırlığı 5 5 25
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 20 40
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 5 5 25
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 50 50
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi