Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği MB165 Karşılaştırmalı Eğitim Zorunlu 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin yapı, işleyiş, okul kademeleri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden karşılaştırılması suretiyle hem bir durum değerlendirmesi yapmak hem de iyi uygulamaların modellenebilmesi üzerine çalışmalar yapmak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, tarihçesi; Karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma; Farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin yapı, işleyiş, okul kademeleri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden karşılaştırılması; Farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik; Farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri; Farklı ülkelerde öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri; Eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma; Eğitimle ilgili uluslararası sınavlar, kurumlar ve kuruluşlar.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Doğrudan öğretim, düz anlatım, soru cevap, sunum

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Demirel, Özcan. (2000). Karşılaştırmalı Eğitim. Ankara: Pegem A Yayıncılık Erdoğan, İrfan. (2000). Çağdaş Eğitim Sistemleri. Ankara:Sistem Yayıncılık Balcı, Ali, (2009) Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri, Ankara: Pegem A Yayıncılık

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, tarihçesini bilir
  • Farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin yapı, işleyiş, okul kademeleri, insan kaynakları, eğitimin finansman bağlamında karşılaştırabilir
  • Farklı ülkelerin eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden karşılaştırılmasını yapabilir
  • Farklı ülkelerde öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemlerini karşılaştırabilir
  • Eğitimle ilgili uluslararası sınavlar, kurumlar ve kuruluşları tanır

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Karşılaştırmalı Eğitimin Tanımı
2 Karşılaştırmalı Eğitimin Tarihçesi
3 Karşılaştırmalı Eğitimin Yöntemleri
4 Karşılaştırmalı Eğitimde Araştırma Süreci
5 Türk eğitim sistemi ile İskandinav ülkeleri eğitim sistemlerinin karşılaştırılması
6 Alman, Avusturya eğitim sistemleri
7 Ara Sınav Haftası
8 İtalyan, Fransız eğitim sistemleri
9 İspanya ve Portekiz eğitim sitemleri
10 Amerikan ve İngiliz eğitim sistemleri
11 Amerikan ve İngiliz eğitim sistemleri
12 Japon eğitim sistemi
13 Güney Kore eğitim sistemi
14 Türk eğitim sistemi ile Japon ve Güney Kore eğitim sistemlerinin karşılaştırılması
15 Türk eğitim sistemi ile Anglo-Sakson eğitim sisteminin karşılaştırılması
16 Genel Değerlendirme ve Tartışma
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 3 42
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 14 3 42
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 8 8
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 14 14
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5