Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği | MB165 | Karşılaştırmalı Eğitim | Zorunlu | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği | MB165 | Karşılaştırmalı Eğitim | Zorunlu | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin yapı, işleyiş, okul kademeleri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden karşılaştırılması suretiyle hem bir durum değerlendirmesi yapmak hem de iyi uygulamaların modellenebilmesi üzerine çalışmalar yapmak.
-
Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, tarihçesi; Karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma; Farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin yapı, işleyiş, okul kademeleri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden karşılaştırılması; Farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik; Farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri; Farklı ülkelerde öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri; Eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma; Eğitimle ilgili uluslararası sınavlar, kurumlar ve kuruluşlar.
Doğrudan öğretim, düz anlatım, soru cevap, sunum
yok
Türkçe
Demirel, Özcan. (2000). Karşılaştırmalı Eğitim. Ankara: Pegem A Yayıncılık Erdoğan, İrfan. (2000). Çağdaş Eğitim Sistemleri. Ankara:Sistem Yayıncılık Balcı, Ali, (2009) Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri, Ankara: Pegem A Yayıncılık
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Karşılaştırmalı Eğitimin Tanımı |
2 | Karşılaştırmalı Eğitimin Tarihçesi |
3 | Karşılaştırmalı Eğitimin Yöntemleri |
4 | Karşılaştırmalı Eğitimde Araştırma Süreci |
5 | Türk eğitim sistemi ile İskandinav ülkeleri eğitim sistemlerinin karşılaştırılması |
6 | Alman, Avusturya eğitim sistemleri |
7 | Ara Sınav Haftası |
8 | İtalyan, Fransız eğitim sistemleri |
9 | İspanya ve Portekiz eğitim sitemleri |
10 | Amerikan ve İngiliz eğitim sistemleri |
11 | Amerikan ve İngiliz eğitim sistemleri |
12 | Japon eğitim sistemi |
13 | Güney Kore eğitim sistemi |
14 | Türk eğitim sistemi ile Japon ve Güney Kore eğitim sistemlerinin karşılaştırılması |
15 | Türk eğitim sistemi ile Anglo-Sakson eğitim sisteminin karşılaştırılması |
16 | Genel Değerlendirme ve Tartışma |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |