Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Sınıf Öğretmenliği | EGT8005 | Karşılaştırmalı Okul Yönetimi Modelleri | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Sınıf Öğretmenliği | EGT8005 | Karşılaştırmalı Okul Yönetimi Modelleri | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Bu dersin amacı karşılaştırmalı eğitimin gelişimini, amaçlarını ve sorunlarını açıklama.
-
Eğitimi etkileyen etmenleri karşılaştırmalı olarak irdeleme. Eğitim sorunlarını karşılaştırmalı olarak tartışma. Türk eğitim sistemi ile diğer eğitim sistemlerini karsılaştırmalı olarak ilişkilendirme.
Düz anlatım, sunuş ve buluş yoluyla öğretim.
Yok
Türkçe
Ada, S. & Baysal, Z. N. (2009). Eğitim Yapıları ve Yönetimleri Açısından Çeşitli Ülkelere Bir Bakış, Ankara: PegemA. Altınok, H. İ. vd. (2006). Ülkelerin Öğretmen Yetiştirme Sistemleri. Ankara: MEB Basımevi. Demirel, Ö. (2000). Karşılaştırmalı Eğitim. Ankara: PegemA. Erdoğan, İ. (2000). Çağdaş Egitim Sistemleri. İstanbul: Sistem Yayıncılık Erginer, A. (2006). Avrupa Birliği Eğitim Sistemleri. Ankara: PegemA. Akarsu, F. (ed) (2005). Ülkeler ve Eğitim Sistemleri Karşılaştırma Yazıları. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Gülcan, M. (2005). AB ve Eğitim Süreci. Ankara: Anı Yayıncılık. Gürkan, T. (1999). Türkiye'de ve Çeşitli Ülkelerde İlköğretim Program-Öğrenci-Ögretmen. Ankara: Siyasal Kitabevi. Sözer, E. (1997). Üç Avrupa Ülkesinde Eğitim: Almanya, Danimarka, Fransa Eğitim Sistemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları. Ültanır, G. (2000). Karşılaştırmalı Eğitim Bilimi. Ankara: Eylül Kitabevi.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Programın tanıtımı. |
2 | Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, amaçları ve sorunları. |
3 | Dünyada ve Türkiye de karşılaştırmalı eğitim: kavram, kapsam, ortak kurallar ve eğilimler. |
4 | Eğitimi etkileyen etmenleri ve eğitimsel sorunları karşılaştırmalı olarak irdeleme. |
5 | Türk eğitim sisteminin yapısı. |
6 | Avrupa birliği ülkelerinin eğitim sistemlerine genel bakış. |
7 | Merkez yönetim odaklı eğitim sistemleri: Türk eğitim sistemi, Fransız eğitim sistemi. |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Diğer bazı merkez yönetim odaklı ülkelerin eğitim sistemleri. |
10 | Yerel yönetim odaklı eğitim sistemleri: İngiliz eğitim sistemi, ABD eğitim sistemi, Almanya eğitim sistemi. |
11 | Diğer bazı yerel odaklı ülkelerin eğitim sistemleri. |
12 | Merkez-yerel yönetim odaklı eğitim sistemleri: Japon eğitim sistemi, Norveç eğitim sistemi, Finlandiya eğitim sistemi. |
13 | Merkez-yerel yönetim odaklı eğitim sistemleri: Japon eğitim sistemi, Norveç eğitim sistemi, Finlandiya eğitim sistemi. |
14 | Diğer bazı merkez-yerel odaklı ülkelerin eğitim sistemleri. |
15 | Diğer bazı merkez-yerel odaklı ülkelerin eğitim sistemleri. |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Proje ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||
ÖÇ5 |