Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Fen-Edebiyat Fakültesi - Türk Dili ve Edebiyatı

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2020-Türk Dili ve Edebiyatı-Şehir Ünv-2.sınıf TDE3090 Karşılaştırmalı Türk Halk Edebiyatı (İdil-Ural) Seçmeli 5 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

İdil-Ural Türklerinin sözlü edebiyatlarını terim, tür, biçim, icra ve işlev bağlamında örnekler eşliğinde öğretmek, Kazan-Tatar, Başkurt ve Çuvaşların sözlü edebiyatları ile diğer Türk gruplarının sözlü edebiyatları arasındaki benzerlik ve farklılıkları sosyo-kültürel ve tarihsel nedenleri esas alarak kavratmak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

İdil-Ural Türkleri (tarih, coğrafya, dil, kültür) İdil-Ural Türklerinin sözlü edebiyatları (mit, efsane, masal, destan, atasözü vd.) İdil-Ural Türkleri ile diğer Türk topluluklarının sözlü edebiyatları arasındaki benzer ve farklı yönler

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatma, tartışma, Soru-cevap, tanımlama

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Z. Velidi Togan, Başkurtların Tarihi, Ankara 2003. Metin Ergun, Gaynislam İbrahimov, Başkurt Halk Destanları, Ankara 2002. Metin Ergun-Gaynislam İbrahimov, Başkurt Halk Destanı Ural Batır, Ankara 1996. Mustafa Gültekin, Kazan Tatar Masalları (İnceleme-Metinler), Ankara 2013. Bülent Bayram, Çuvaş Türklerinin Kahramanlık Anlatmaları, Ankara 2011.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Türk dünyası halk edebiyatlarını öğretebilme yeteneği kazanır (PÇ: 2)
  • Türk dünyası halk edebiyatı verilerini halk bilimi kuramları ile inceleyebilir (PÇ: 7)
  • Türk dünyası halk edebiyatlarını lisans döneminden sonra da öğrenmeye devam edebilir ve bu alanda uzmanlaşabilir (PÇ: 8)
  • Türk dünyası halk edebiyatlarını tür, biçim, icra, icracı ve icra ortamları bağlamında karşılaştırabilir (PÇ: 12)
  • Çağdaş Türk topluluklarını dil, kültür, tarih, edebiyat ve coğrafya temelinde kavrayıp yorumlayabilir (PÇ: 4)

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 İdil-Ural Türkleri (Tarih, Coğrafya, Dil, Kültür)
2 Kazan-Tatar Sözlü Edebiyatı (Terim, Tür, Biçim, İcra)
3 Kazan-Tatarlarının Mit ve Efsaneleri
4 Kazan-Tatar Masalları
5 Kazan-Tatar Destanları
6 Kazan-Tatar Atasözleri
7 Çalışma Haftası
8 Ara Sınav Haftası
9 Başkurt Sözlü Edebiyatı (Terim, Tür, Biçim, İcra)
10 Başkurt Mit ve Efsaneleri
11 Başkurt Masalları
12 Yarı Yıl Sonu Sınavı
13 Ders Çalışma Haftası
14 Çuvaş Mitleri, Efsaneleri ve Masalları
15 Çuvaş Sözlü Edebiyatı (Terim, Tür, Biçim, İcra)
16 Başkurt Atasözleri
17 Başkurt Destanları

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Ödev ve Hazırlığı 1 14 14
Sunum ve Hazırlığı 1 14 14
Araştırma ve Hazırlığı 1 14 14
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Final ve Hazırlığı 1 10 10

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5