Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Almanca Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Almanca Öğretmenliği YDAO1010 Karşılaştırmalı Ülke Bilgisi Zorunlu 2 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu derste kültürlerarası iletişimden hareketle kültür karşılaştırmaları yapabilme ve kültürlerarası durumlarda iletişimde bulunabilme yetisinin kazanılması amaçlanmaktadır. Kültürlerarası farkındalık kazanma seminerin temel hedefidir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Ülke Bilgisi ile ilgili çeşitli tanımlar ve yaklaşımlar üzerinde durulmakta, kültür kavramı ele alınmakta, kültürlerarası karşılaştırmalar yapılmaktadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Seminer kapsamında yapılan bu ders, interaktif olarak işlenmekte ve grup çalışmaları, sözlü sunum yapılmaktadır.

Staj Durumu

Bu derste staj yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Kendi seminer materyalleri

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Yabancı dil öğretiminde ülke bilgisi ile ilgili temel yaklaşımları tanımlayabilmektedir.
  • Karşılaştırmalı Ülke Bilgisini diğerlerinden ayırt edebilmektedir.
  • Türk ve Alman kültürünü karşılaştırabilmektedir ve benzerlik ile farkları ayırt edebilmektedir.
  • Karşılaştırmalı Ülke Bilgisini yabancı dil öğretimi açısından değerlendirebilmektedir.
  • Öğrenci farklı perspektiflerden bakabilmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Karşılaştırmalı Ülke Bilgisine Giriş
2 Yabancı dil dersinde ülke bilgisi ve yaklaşımlar
3 Kültürlerarası (karşılaştırmalı) ülke bilgisi
4 Stereotipler
5 Anlam çözümlemesi, kültürlerarası bağlamda anlam
6 Kültür karşılaştırması, kültürlerarası iletişimde engeller
7 Kültürlerarası ülke bilgisinde resim ve edebi metinler
8 Ara Sınav Haftası
9 Kendi perspektifi-yabancı perspektif
10 Kendi perspektifi-yabancı perspektif
11 Kültürlerarası durumlarda iletişim
12 Kültürlerarası durumlarda iletişim
13 Almanya, Avusturya, İsviçre vd. ile ilgili ülke bilgisi konsepti (ABCD-Thesen, D-A-CH- Konzept)
14 Almanya, Avusturya, İsviçre vd. ile ilgili ülke bilgisi konsepti (ABCD-Thesen, D-A-CH- Konzept)
15 Ülke bilgisinde metot ve didaktik
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 14 2 28
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 8 16
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 14 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 14 14
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi