Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Önlisans - Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu - Turizm ve Otel İşletmeciliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Turizm ve Otel İşletmeciliği(%30) - 2013 TRZM2030 Kat Hizmetleri Zorunlu 2 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Kat hizmetlerinde tesisin faaliyete geçiş dönemindeki ve faaliyet sürecinde iş gücü kaynağı yaratma ve yönetme bilgileri; Kat Hizmetleri iş gücü yönetimi; Personel politikasının belirlenmesi, İşe uygun eleman seçimi ve optimum fayda, Mülakat teknikleri, Personel seçim kriterleri, İş kuralları ve disiplin, Personel kayıtları, Doküman sağlama ve bilgilendirme, Eğitim programı hazırlama Oryantasyon (Otel ve müşteri güvenliği veya olağanüstü durumlara hazırlık) eğitimi, Beceri eğitimi, İşbaşı ve hizmet içi eğitim, Eğitim uygulamaları, Tesisin faaliyet sürecinde kat hizmetlerinde işin kontrolü, iş gücü denetimi ile ilgili yönetimsel bilgiler; İşin kontrolü ve eleman denetimi işlevi; Kalite kontrol sistemi, Personel çalışma programları, Peryodik kontrol listeleri, Nokta kontrol listeleri, Tesisin faaliyet sürecindeyken işin kontrolü ve elemanın denetimi ile ilgili veri toplayarak proje ile destekli oluşan bilgileri değerlendirmede bulunma, Kat hizmetlerinde çalışma performanslarının dönemsel olarak ölçülmesi.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Otel işletmelerinde tüm departmanların (mutfak ve depolar hariç) iç ve dış tüm mekanların temizliği, bakım ve onarımı, dekorasyonun vb. işerin yürütüldüğü hizmet üretim alanını içerir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Bilgi akışını, konuk memnuniyeti için hijyen ve güvenlik standartlarını, etkin bir kalite kontrol sisteminin önemini benimser ve öğrenir.

Staj Durumu

Var

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Prof. Dr. Meryem Akoğlan Kozak, Detay Yayıncılık Ankara - OTED, Housekeeping Yönetimi

Dersin Web Sayfası

https://sbmyo.marmara.edu.tr/

Öğrenme Çıktıları

  • Kat hizmetleri departmanı hakkında bilgi sahibidir.
  • Departmanda çalışmak için gerekli tüm bilgi ve yeteneğe sahiptir. 3- Departmanda diğer personelin eğitim, organizasyon ve planlamasını yapabilir. 4- Çözüm odaklıdır. 5- Departman ile ilgili tüm beceri ve uygulamalara sahiptir. 2- Departmanda çalışmak için gerekli tüm bilgi ve yeteneğe sahiptir. 3- Departmanda diğer personelin eğitim, organizasyon ve planlamasını yapabilir. 4- Çözüm odaklıdır. 5- Departman ile ilgili tüm beceri ve uygulamalara sahiptir.
  • Departmanda diğer personelin eğitim, organizasyon ve planlamasını yapabilir.
  • Çözüm odaklıdır.
  • Departman ile ilgili tüm beceri ve uygulamalara sahiptir.
  • Kat hizmetlerinde planlama yapmak
  • Kat hizmetlerinde organizasyon yapmak
  • Kat hizmetleri departmanında iletişimi sağlamak

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Kat Hizmetlerine Giriş
2 Planlama
3 Organizasyon
4 İnsan Kaynaklar
5 Personel Eğitim ve değerleme
6 İletişim
7 Materyal Yönetimi
8 Ara Sınav Haftası
9 Kontrol
10 Bütçeleme
11 Temizlik
12 Dekarosyon
13 Hijyen ve Temizlik
14 Güvenlik
15 Çamaşır Yıkama Servis Yönetimi
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 2 4
Proje ve Hazırlığı 2 2 4
Ödev ve Hazırlığı 2 4 8
Laboratuvar ve Hazırlığı 2 2 4
Atölye ve Hazırlığı 2 2 4
Sunum ve Hazırlığı 2 4 8
Seminer ve Hazırlığı 2 4 8
Demo ve Hazırlığı 2 3 6
Araştırma ve Hazırlığı 2 2 4
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 15 1 15
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 15 1 15
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8