Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Güzel Sanatlar Enstitüsü - Seramik-Cam

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Tezli Yüksek Lisans - 2012 SR745 Kavram ve İmge Seçmeli 1 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

"Kavram ve İmge" dersi, psikoloji, felsefe, sanat, edebiyat veya iletişim gibi farklı disiplinlerde ele alınır. Dersin amacıi, kavramlar ve imgeler arasındaki ilişkiyi, bunların nasıl oluşturulduğunu, nasıl işlediğini ve insan algısı üzerindeki etkilerini incelemek ve öğrencilere kendi kavram ve imgelerini oluşturma konusunda çok disiplinli bir bakış kazandırmak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu ders, öğrencilere kavramların ve imgelerin nasıl oluşturulduğunu, insan düşüncesini ve algısını nasıl etkilediğini anlama, analiz etme ve yorumlama becerisi kazandırmayı amaçlar. Görsel, işitsel, dilbilimsel ve psikolojik açılardan kavram ve imgeyi inceleyerek öğrencilere geniş bir bakış açısı sunar.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

sanatçılarla röportaj, atölye ziyareti

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Öğretim Üyesi Ders Notları Alan araştırmalarını kapsayan çeşitli yayınlar.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Kavram ve imgenin tanımı yapmak
  • İmge oluşturma süreçleri ve algı hakkında analitik düşünmek
  • Kavramın imgeye nasıl yerleştiğini çözümlemek.
  • Görsel sanatların insan algısı ve duygusal tepkiler üzerindeki etkisine bakmak.
  • Metaforun gücünü öğrenmek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Kavram ve imge tanımı
2 Kavramların oluşumu ve yapısı.
3 İmge oluşturma süreçleri ve algı.
4 Dilin kavramsal ve imgeler aracılığıyla iletişimdeki rolü.
5 Sanat eserlerindeki imgelerin analizi.
6 Sanat eserlerindeki imgelerin analizi.
7 Edebiyat metinlerindeki sembolizm ve imgeler.
8 Arasınav
9 Görsel sanatların insan algısı ve duygusal tepkiler üzerindeki etkisi.
10 Kavram ve imge psikolojisi.
11 Zihinsel temsillerin oluşumu ve bellek süreçleri.
12 Kültürel çeşitlilik ve kavramlar ile imgeler arasındaki ilişki.
13 Toplumsal normların ve değerlerin kavramlar ve imgeler üzerindeki etkisi.
14 Kavramsal ve görsel sembollerin analizi.
15 Kavramsal ve görsel sembollerin analizi.
16 Ders çalışma haftası
17 Yarıyıl sonu sınavı (final)

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 3 42 126
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5