Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Güzel Sanatlar Fakültesi - Endüstriyel Tasarım

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2023 - Endüstriyel Tasarım - Lisans EUT4021 Kavramsal Tasarım Seçmeli 5 6,00 3 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu derste amaç öğrencilere gelecekte ihtiyac duyulabilecek ürünler tasarlarken faydalanacakları ihtiyaçları belirleme, fikir üretme, kavram oluşturma, yöntem geliştime egzersizleri yaptırmaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Kavramsal tasarım dersi belirlenecek yeni bir ihtiyaca cevap veren yeni bir ürün, mevcut bir ürünün gelecekteki ihtiyaçlara göre yeniden tasarlanması yöntemlerini örnek bir proje çerçevesinde ele alır. Tasarım süreci için önerilen kavramsal konularla ilgili araştırmalar, göstergebilim, Anlambilim, Ekoloji, Bionik, Mimetik, Kültür Tarihi, Sosyoloji, vb. gibi endüstri tasarımıyla ilişkilendirilen dallar çerçevesinde bir veya bir kaçını kapsayabilir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Dönem içinde belirlenen tasarım proje konularında yapılan araştırma ve eskizler değerlendirilir. Proje bitiminde çizim paftaları ve/veya model teslim edilir, gerekirse projenin sözlü sunumu yapılır.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Bibliography of related books and sources for this course's specific topic will be given according to the properties of the project. History, Theory And Practice Of Product Design, Bernhard E. Burdek, 2005 How Designers Think, B. Lawson, 1990 Innovative Conceptual Design, E. Kroll, S.S. Condoor and D.G. Jansson, 2001 The Fundamentals Of Product Design, R. Morris, 2009

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenci kavramsal düşünme yöntemleri ile ilgili bilgiler öğrenir.
  • Öğrenci tasarıma duyulan ihtiyaçları ve tasarımın ihtiyaçlara nasıl çözüm ürettiğini sorgulamayı öğrenir.
  • Öğrenci endüstriyel tasarımın güncel kalıplarından muhaf, özgür düşünme imkanı bulur.
  • Öğrenci ders sürecinde özgün tasarım çalışmaları yapar.
  • Öğrenci özgün tasarım projesi üretir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Giriş, ders tanıtımı
2 Projenin belirlenmesi ve öğrencilere sunumu
3 Fikir Üretme, kavram geliştirme
4 Eskiz tasarım çalışmaları
5 Düşünme süreci, tasarım metodolojisi
6 Eskiz tasarım çalışmaları
7 Analitik düşünce, gelecek ile ilgili ihtiyaçların analizi
8 Ara Sınav Haftası
9 Eskiz tasarım çalışmalarının değerlendirilmesi ve seçilmesi
10 Seçilen tasarımların gelecekteki çevreleri ile entegrasyonu (senaryo oluşturma)
11 Eskiz tasarım çalışmalarının geliştirilmesi
12 Eskiz tasarım çalışmalarının geliştirilmesi
13 Eskiz tasarım çalışmalarının geliştirilmesi
14 Final Projelerin tamamlanması, son değerlendirme
15 Proje Sunumları
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 3 42
Proje ve Hazırlığı 14 3 42
Araştırma ve Hazırlığı 14 2 28
Arasınav ve Hazırlığı 1 15 15
Final ve Hazırlığı 1 15 15

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5