Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
HIT-Tezli Yüksek Lisans-2013 HIT7001 Kent Kültürü ve İletişim Seçmeli 1 6,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Kentlerin kültürel, ticari, turistik pazarlamasına katkı saylayacak bilgiyi vermek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Kentlerin pazarlanabilir ögeler olarak ele alınmasından ibarettir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Halkla İlişkiler, MPR, kültür-kimlik konularında bilgi verdikten sonra, öğrencilerin kendi kentlerini audio-visuel yöntemle tanıtmasından ibarettir.

Staj Durumu

Yoktur.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ömer Bakan, Kurumsal İmaj, Tablet Kitabevi, Konya, 2005. Yaşar Yılmaz, Türkiye'nin Antik kentleri, Yem Yayın, İstanbul, 2014 Ceyda Aydede, Halkla İlişkiler Kampanyaları, Media Cat Yayınları, İstanbul, 2002 Farklı ülkelere ait tanıtım kitap, broşür ve CD'leri. (Çin vs) Farklı illerimize at tanıtım kitap , broşür ve CD'leri (İstanbul vs) İnternet Instagram.

Dersin Web Sayfası

Yoktur.

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler disiplinler arası takım çalışmasını bilirler.
  • Öğrenciler gözlem yapma , verileri analiz etme, yorumlama ve proje yönetimini bilirler.
  • Öğrenciler ve güncel konular ve kentlerimiz hakkında bilgilidirler .
  • Öğrenciler temel mesleki bilgilere sahiptirler.
  • Öğrenciler öğrenim alanıyla ilgili temel bilgileri mesleklerinde kullanmayı bilirler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Kent, kentlilik, kültür, kimlik, imaj
2 Pazarlama karması ve kent: Klasik turizm pazarlaması ve yeni arayışlar Pazarlama karması ve kent: Klasik turizm pazarlaması ve yeni arayışlar.
3 Arkeolojik değerler, tarihi eserler, alışveriş ve kültür turları. (Roma, Prag, İstanbul gibi örnekler.)
4 Doğa harikaları. (Niagara Şelalesi, Kapadokya, Pamukkale...)
5 Yaz turizmi: Deniz, kum,güneş. (Bahamalar, Akdeniz...)
6 Kış turizmi: Kayak. (Saint Morris, Uludağ, Erciyes, Sarıkamış...)
7 Gastronomi turizmi: Yeme-içme. (İtalyan, Fransız, Çin, Hint, Macar ve Türk Mutfakları...)
8 Ara Sınav Haftası
9 Kültürel pazarlama: Konserler, festivaller, bienaller. (Berlin Film Festivali, Eurovision, Altın Portakal...)
10 Spor aracılığıyla kent ve ülke pazarlaması: Olimpiyatlar, futbol, yelken yarışları, maratonlar.
11 Eğitim pazarlaması:Üniversite, master ve doktora için yurtdışı. (ABD, Avrupa ülkeleri ve Erasmus, Turkiye)
12 İnanç turizmi: Haç, Umre, Seb-i Aruz törenleri-Konya/ Vatikan, Kudüs, Ayasofya_istanbul, Meryem Ana evi-İzmir, Sümela-Trabzon, Mor Gabriel-Mardin...
13 Sağlık turizmi: Tedavi için yurtdışı. (ABD; İsviçre, Almanya, saç ektirme için Türkiye ...)
14 Ticari ve sınai ürün pazarlaması: Fuarcılık ve diğer organizasyonlarla halkla ilişkiler.
15 Kamu diplomasisi, reklam, tanıtım, PR, medya-sosyal medya ve uluslarası STK'lara üyelik nasıl kullanılmalı?
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 10 4 40
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 7 4 28
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 10 3 30
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 10 10
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5