Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Kimya Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Kimya Öğretmenliği KMAE156 Kimya Ders Kitabı İncelemesi Zorunlu 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Kimya eğitimi alanında hazırlanmış olan kitapların ve ders materyallerin öğretim sürecindeki yeri ve önemini değerlendirilmek ve etkin ve doğru bir şekilde incelenmek için bilgi ve beceriler geliştirmeyi sağlamaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Konu alanı ders kitaplarının ve materyallerinin öğretimdeki yeri ve önemi, ders kitaplarının ve materyallerinin kullanılması ve yardımcı materyallerden faydalanma ve hazırlama.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Öğrenci merkezli öğretim, soru-cevap, tartışma ve proje tabanlı eğitim

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Demirel, Ö.(2004). kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: pegema yayıncılık. Ergin, A. (1998). öğretim teknolojisi – iletişim. ankara: anı yayıncılık. Gökdağ, D. (1986).uzaktan öğretimde basılı materyaller. anadolu üniversitesi basımevi: eskişehir. KılıçA. ve Seven, S. (2007). konu alanı ders kitabı incelemesi, pegema, Ankara. Küçükahmet, L. (2003) konu alanı ders kitabı inceleme klavuzu, nobel yayınevi Özcan, D. ve Kıroğlu, K. (2008) konu alanı ders kitabı incelemesi, pegem yayıncılık, Ankara Yiğit, B. ve Ceyhan, E. ( 2004) konu alanı ders kitabı inceleme klavuzu, anı yayıncılık

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Kitap seçim sürecinde bilimsel yöntemleri uygulayabilir
  • İyi bir ders kitabının ve materyalin temel özelliklerini kavrar.
  • Ders kitaplarını ve materyalleri değerlendirir.
  • Konu alanında ders kitaplarını ve materyalleri inceler.
  • Ders kitaplarındaki bilimsel hataları belirler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Öğretim programının öğeleri ve öğretim programları içinde yer alan konu alanları.
2 Konu alanı ders kitaplarının ve materyallerinin öğretimdeki yeri ve önemi.
3 Konu alanı ders kitaplarının ve materyallerinin programın öğeleri ile ilişkisi.
4 Ders kitaplarının ve materyallerinin kullanılması.
5 Ders kitabına yardımcı materyaller ve faydalanma yolları
6 Ders kitabının hazırlanması ve hizmete sunulması süreçleri
7 Ders kitabının öğretim programına uygunluğunu değerlendirme
8 Ara Sınav Haftası
9 Ders kitabının bilimsel içeriği, bilgi türleri ve konu alanına uygunluğu
10 Ders kitabını dil ve anlatım açısından inceleme yöntemleri
11 Ders kitabının tasarımı ve görsel düzenini inceleme
12 Ders kitabının yapı ve bölümleri
13 Ders kitabını değerlendirme yöntemleri
14 Uygulama: Ders kitabı ve materyal inceleme
15 Uygulama: Ders kitabı ve materyal inceleme
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 10 2 20
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 14 2 28
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 14 3 42
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5