Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Kimya Öğretmenliği | KMAE156 | Kimya Ders Kitabı İncelemesi | Zorunlu | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Kimya Öğretmenliği | KMAE156 | Kimya Ders Kitabı İncelemesi | Zorunlu | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Kimya eğitimi alanında hazırlanmış olan kitapların ve ders materyallerin öğretim sürecindeki yeri ve önemini değerlendirilmek ve etkin ve doğru bir şekilde incelenmek için bilgi ve beceriler geliştirmeyi sağlamaktır.
-
Konu alanı ders kitaplarının ve materyallerinin öğretimdeki yeri ve önemi, ders kitaplarının ve materyallerinin kullanılması ve yardımcı materyallerden faydalanma ve hazırlama.
Öğrenci merkezli öğretim, soru-cevap, tartışma ve proje tabanlı eğitim
-
Türkçe
Demirel, Ö.(2004). kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: pegema yayıncılık. Ergin, A. (1998). öğretim teknolojisi – iletişim. ankara: anı yayıncılık. Gökdağ, D. (1986).uzaktan öğretimde basılı materyaller. anadolu üniversitesi basımevi: eskişehir. KılıçA. ve Seven, S. (2007). konu alanı ders kitabı incelemesi, pegema, Ankara. Küçükahmet, L. (2003) konu alanı ders kitabı inceleme klavuzu, nobel yayınevi Özcan, D. ve Kıroğlu, K. (2008) konu alanı ders kitabı incelemesi, pegem yayıncılık, Ankara Yiğit, B. ve Ceyhan, E. ( 2004) konu alanı ders kitabı inceleme klavuzu, anı yayıncılık
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Öğretim programının öğeleri ve öğretim programları içinde yer alan konu alanları. |
2 | Konu alanı ders kitaplarının ve materyallerinin öğretimdeki yeri ve önemi. |
3 | Konu alanı ders kitaplarının ve materyallerinin programın öğeleri ile ilişkisi. |
4 | Ders kitaplarının ve materyallerinin kullanılması. |
5 | Ders kitabına yardımcı materyaller ve faydalanma yolları |
6 | Ders kitabının hazırlanması ve hizmete sunulması süreçleri |
7 | Ders kitabının öğretim programına uygunluğunu değerlendirme |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Ders kitabının bilimsel içeriği, bilgi türleri ve konu alanına uygunluğu |
10 | Ders kitabını dil ve anlatım açısından inceleme yöntemleri |
11 | Ders kitabının tasarımı ve görsel düzenini inceleme |
12 | Ders kitabının yapı ve bölümleri |
13 | Ders kitabını değerlendirme yöntemleri |
14 | Uygulama: Ders kitabı ve materyal inceleme |
15 | Uygulama: Ders kitabı ve materyal inceleme |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |