Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017- Kimya Öğretmenliği KMYO7001 Kimya Ders Kitaplarının Yapısı Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Kimya eğitimi alanında hazırlanmış olan kitapların ve ders materyallerin öğretim sürecindeki yeri ve önemini değerlendirilmek ve etkin ve doğru bir şekilde incelenmek için bilgi ve beceriler geliştirmeyi sağlamaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Konu alanı ders kitaplarının ve materyallerinin öğretimdeki yeri ve önemi, ders kitaplarının ve materyallerinin kullanılması ve yardımcı materyallerden faydalanma ve hazırlama.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Öğrenci merkezli öğretim, soru-cevap, tartışma ve proje tabanlı eğitim

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1- Ercan Orhan ve Kadir Bilen (2012) Kimya dersi 9 ve 10. sınıf ders kitaplarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi, Milli Eğitim sayı196, s:168-187. 2- Filiz Mirzalar Kabapınar ( 2006) KİMYA ÖĞRETMEN ADAYLARINA DERS KİTAPLARINI DİZAYN VE OKUNABİLİRLİK AÇILARINDAN İNCELEME BECERİSİNİN KAZANDIRILMASI, M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Sayı 24, Sayfa: 109-132. 3- Ayşe Zeynep ŞEN ve Canan NAKİBOĞLU (2012). Ortaöğretim Kimya Ders Kitaplarının Bilimsel Süreç Becerileri Açısından İncelenmesi, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) Cilt 13, Sayı3, Sayfa 47-65. 4- Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programı, MEB

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Kitap seçim sürecinde bilimsel yöntemleri uygulayabilir
  • İyi bir ders kitabının ve materyalin temel özelliklerini kavrar.
  • Ders kitaplarını ve materyalleri değerlendirir.
  • Ders kitaplarındaki bilimsel hataları belirler.
  • Konu alanında ders kitaplarını ve materyalleri inceler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Öğretim programının öğeleri ve öğretim programları içinde yer alan konu alanları.
2 Konu alanı ders kitaplarının ve materyallerinin öğretimdeki yeri ve önemi.
3 Okunabilirlik ( Metin okunabilirliği, cümle uzunluğu, kelime sayısı, metin formatı, harf büyüklüğü...)
4 Ders Kitaplarında Fiziksel Görünüm (Kapak, sayfa sayısı, sayfa yapısı A3-A4-B4, forma sayısı, sayfa düzeni...)
5 Ders Kitaplarında Dizayn ( Kapak, İçindekiler, İndeks, Sözlük, Özet, Kaynakça.)
6 Ders kitabına yardımcı materyaller ve faydalanma yolları
7 Konuların işlenişi
8 Ara Sınav Haftası
9 Ders kitaplarındaki etkinlikler
10 Ders kitaplarındaki deneyler
11 Ders kitaplarındaki Fotograf ve resimler
12 Drs kitaplarındaki grafik, şekil ve şemalar.
13 Ders kitaplarında ölçme ve değerlendirme
14 Ders kitaplarında ölçme ve değerlendirme
15 Uygulama
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 3 42
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 4 10 40
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 3 15 45
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 2 14 28
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 8 8
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 12 12
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi