Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017- Kimya Öğretmenliği | KMYO7001 | Kimya Ders Kitaplarının Yapısı | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017- Kimya Öğretmenliği | KMYO7001 | Kimya Ders Kitaplarının Yapısı | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Kimya eğitimi alanında hazırlanmış olan kitapların ve ders materyallerin öğretim sürecindeki yeri ve önemini değerlendirilmek ve etkin ve doğru bir şekilde incelenmek için bilgi ve beceriler geliştirmeyi sağlamaktır.
-
Konu alanı ders kitaplarının ve materyallerinin öğretimdeki yeri ve önemi, ders kitaplarının ve materyallerinin kullanılması ve yardımcı materyallerden faydalanma ve hazırlama.
Öğrenci merkezli öğretim, soru-cevap, tartışma ve proje tabanlı eğitim
yok
Türkçe
1- Ercan Orhan ve Kadir Bilen (2012) Kimya dersi 9 ve 10. sınıf ders kitaplarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi, Milli Eğitim sayı196, s:168-187. 2- Filiz Mirzalar Kabapınar ( 2006) KİMYA ÖĞRETMEN ADAYLARINA DERS KİTAPLARINI DİZAYN VE OKUNABİLİRLİK AÇILARINDAN İNCELEME BECERİSİNİN KAZANDIRILMASI, M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Sayı 24, Sayfa: 109-132. 3- Ayşe Zeynep ŞEN ve Canan NAKİBOĞLU (2012). Ortaöğretim Kimya Ders Kitaplarının Bilimsel Süreç Becerileri Açısından İncelenmesi, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) Cilt 13, Sayı3, Sayfa 47-65. 4- Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programı, MEB
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Öğretim programının öğeleri ve öğretim programları içinde yer alan konu alanları. |
2 | Konu alanı ders kitaplarının ve materyallerinin öğretimdeki yeri ve önemi. |
3 | Okunabilirlik ( Metin okunabilirliği, cümle uzunluğu, kelime sayısı, metin formatı, harf büyüklüğü...) |
4 | Ders Kitaplarında Fiziksel Görünüm (Kapak, sayfa sayısı, sayfa yapısı A3-A4-B4, forma sayısı, sayfa düzeni...) |
5 | Ders Kitaplarında Dizayn ( Kapak, İçindekiler, İndeks, Sözlük, Özet, Kaynakça.) |
6 | Ders kitabına yardımcı materyaller ve faydalanma yolları |
7 | Konuların işlenişi |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Ders kitaplarındaki etkinlikler |
10 | Ders kitaplarındaki deneyler |
11 | Ders kitaplarındaki Fotograf ve resimler |
12 | Drs kitaplarındaki grafik, şekil ve şemalar. |
13 | Ders kitaplarında ölçme ve değerlendirme |
14 | Ders kitaplarında ölçme ve değerlendirme |
15 | Uygulama |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 4 | 10 | 40 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 3 | 15 | 45 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 2 | 14 | 28 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |