Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Kimya Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Kimya Öğretmenliği KMAE201 Kimya Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları Zorunlu 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders ile öğrenciler kimya öğretiminin amacını ve temel ilkelerini kavrar, kimya öğretiminin tarihçesini, öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının kimya öğretimine yansımalarını ve etkili bir kimya öğretiminin bileşenlerini öğrenir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Kimya öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; kimya öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; kimya öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının kimya öğretimine yansımaları; kimya öğretimde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; kimya öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir kimya öğretiminin bileşenleri; kimya öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunuş yoluyla öğretim, grup çalışması.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Özmen, H. (2004). Fen öğretiminde öğrenme teorileri ve teknoloji destekli yapılandırmacı öğrenme. The Turkish Online Journal of Educational Technology. 3(1), 100-111. Beşoluk, Ş. ve Önder, İ. (2010). Öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımları. İlköğretim Online. 9(2), 679-693.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Kimya öğrenmenin ve öğretmenin anlamını kavrar.
  • Kimya öğretiminin tarihçesini öğrenir.
  • Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının kimya öğretimine yansımalarını anlar.
  • Kimya öğretimde temel becerileri kazanır.
  • Etkili bir kimya öğretiminin bileşenlerini öğrenir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Kimya öğrenmenin ve öğretmenin anlamı.
2 Kimya öğretiminin amacı ve temel ilkeleri.
3 Kimya öğretiminin amacı ve temel ilkeleri.
4 Kimya öğretiminin tarihçesi.
5 Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının kimya öğretimine yansımaları.
6 Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının kimya öğretimine yansımaları.
7 kimya öğretimde temel beceriler.
8 Ara Sınav Haftası
9 Sınıf-içi uygulama örnekleri.
10 Sınıf-içi uygulama örnekleri.
11 Kimya öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar.
12 Etkili bir kimya öğretiminin bileşenleri.
13 Etkili bir kimya öğretiminin bileşenleri.
14 Kimya öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış.
15 Kimya öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış.
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 14 3 42
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 14 3 42
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5