Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Kimya Öğretmenliği | KMAE201 | Kimya Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | Zorunlu | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Kimya Öğretmenliği | KMAE201 | Kimya Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | Zorunlu | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Bu ders ile öğrenciler kimya öğretiminin amacını ve temel ilkelerini kavrar, kimya öğretiminin tarihçesini, öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının kimya öğretimine yansımalarını ve etkili bir kimya öğretiminin bileşenlerini öğrenir.
-
Kimya öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; kimya öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; kimya öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının kimya öğretimine yansımaları; kimya öğretimde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; kimya öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir kimya öğretiminin bileşenleri; kimya öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış.
Sunuş yoluyla öğretim, grup çalışması.
Yok
Türkçe
Özmen, H. (2004). Fen öğretiminde öğrenme teorileri ve teknoloji destekli yapılandırmacı öğrenme. The Turkish Online Journal of Educational Technology. 3(1), 100-111. Beşoluk, Ş. ve Önder, İ. (2010). Öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımları. İlköğretim Online. 9(2), 679-693.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Kimya öğrenmenin ve öğretmenin anlamı. |
2 | Kimya öğretiminin amacı ve temel ilkeleri. |
3 | Kimya öğretiminin amacı ve temel ilkeleri. |
4 | Kimya öğretiminin tarihçesi. |
5 | Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının kimya öğretimine yansımaları. |
6 | Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının kimya öğretimine yansımaları. |
7 | kimya öğretimde temel beceriler. |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Sınıf-içi uygulama örnekleri. |
10 | Sınıf-içi uygulama örnekleri. |
11 | Kimya öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar. |
12 | Etkili bir kimya öğretiminin bileşenleri. |
13 | Etkili bir kimya öğretiminin bileşenleri. |
14 | Kimya öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış. |
15 | Kimya öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış. |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |