Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Kimya Öğretmenliği | EGT4057 | Kimya Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı | Zorunlu | 7 | 5,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Kimya Öğretmenliği | EGT4057 | Kimya Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı | Zorunlu | 7 | 5,00 | 2 | 2 |
Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve kullanılması, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerinin (çalışma yaprakları, modeller, slaytlar, video, bilgisayar temelli ders materyali v.b.) geliştirilmesi ve çeşitli nitelikdeki materyallerin değerlendirilmesi.
-
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımının tanımı; çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve kullanılması, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerinin geliştirilmesi ve çeşitli nitelikdeki materyallerin değerlendirilmesi.
Öğrenci merkezli öğretim, kavramsal karmaşa, soru-cevap, tartışma ve proje tabanlı öğrenme
Staj durumu yok
Türkçe
Çilenti, K., 1985, Fen Eğitimi Teknolojisi. Kadıoğlu Matbaası, Ankara Demirel, Ö. ve Altun, E. (ed.) (2007). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Kaya, Z. (2005) Öğretim Teknolijileri ve Materyal Geliştirme, PegemA Yayıncılık. Kimya Öğretimi Kitabı YÖK/Dünya Bankası M.E.G.P. Hizmet Öncesi Öğretmen Eğtimi, Ankara, 1997 Özdaş, A. (2008) Fen ve Teknoloji Öğretimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımının tanımı; çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve kullanılması, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerinin geliştirilmesi ve çeşitli nitelikdeki materyallerin değerlendirilmesi. |
2 | Orta dereceli okullarda fenbilimleri konularında; anlam çözümleme tabloları ve kavram agları hazırlama ve öğretimde kullanma becerisi geliştirme. |
3 | Orta dereceli okullarda fenbilimleri konularında; kavram harisı hazırlama ve öğretimde kullanma becerisi geliştirme. Seçilen bir kimya konusunda kavram haritası ödev olarak verilecek. |
4 | Bazı kimyasal yapıların modeller kullanılarak daha etkili öğretilebilecegini kavratma, kimya öğretiminde model kullanmanın gerekçelerini anlatma, model yapma ve kullanma becerileri geliştirme. C60 ve Grafit modellerini yapma. |
5 | Ortaöğretim kimya dersi konularında yer CH4 ve elmas molekülün modelini yapma. |
6 | İyonik katı cisimler olan NaCl ve CsCl modellerini yapma. Atomik yapının mobil gösterimi. |
7 | Bazı temel kavramların simülasyonla öğretilebilecegini kavratma, basit materyaller ile simülasyonlar geliştirebilme yetenegi kazandırılarak lise öğrencilerine veri toplama ve bunları grafik haline dönüştürme becerisi kazandırma. |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Laboratuar kullanım amaçlarını, laboratuar uygulama yaklaşımlarını ve fen bilimleri öğretiminde laboratuarların önemi kavratmak. Ülkemizde mevcut durumda laboratuar kullanımı derecesini anlamak, malzeme yetersizliklerinde neler yapılabilecegini bilmek. |
10 | Öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi |
11 | Kimya öğretiminde bilgisayar ve İnternet teknolojisinin kullanımı, örnek yazılım ve kaynaklar |
12 | Kimya öğretiminde bilgisayar ve İnternet teknolojisinin kullanımı, örnek yazılım ve kaynaklar |
13 | Kimya öğretiminde bilgisayar ve İnternet teknolojisinin kullanımı, örnek yazılım ve kaynaklar |
14 | Bilgisayarın kimya öğretiminde hangi şekilde kullanabilecegini öğretme. Microsof Pover Point de sunum hazırlama |
15 | Ortaöğretim kimya konularında Microsof Pover Point de sunum hazırlama ve sunma |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ödev ve Hazırlığı | 5 | 3 | 15 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 3 | 4 | 12 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 |
Rapor ve Hazırlığı | 4 | 2 | 8 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 2 | 1 | 2 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |