Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Kimya Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Kimya Öğretmenliği EGT4057 Kimya Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Zorunlu 7 5,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve kullanılması, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerinin (çalışma yaprakları, modeller, slaytlar, video, bilgisayar temelli ders materyali v.b.) geliştirilmesi ve çeşitli nitelikdeki materyallerin değerlendirilmesi.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımının tanımı; çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve kullanılması, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerinin geliştirilmesi ve çeşitli nitelikdeki materyallerin değerlendirilmesi.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Öğrenci merkezli öğretim, kavramsal karmaşa, soru-cevap, tartışma ve proje tabanlı öğrenme

Staj Durumu

Staj durumu yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Çilenti, K., 1985, Fen Eğitimi Teknolojisi. Kadıoğlu Matbaası, Ankara Demirel, Ö. ve Altun, E. (ed.) (2007). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Kaya, Z. (2005) Öğretim Teknolijileri ve Materyal Geliştirme, PegemA Yayıncılık. Kimya Öğretimi Kitabı YÖK/Dünya Bankası M.E.G.P. Hizmet Öncesi Öğretmen Eğtimi, Ankara, 1997 Özdaş, A. (2008) Fen ve Teknoloji Öğretimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Basit kimyasal maddeler ve aletler kullanarak kimya öğretiminde deneysel yöntemin kullanılmasına karşı olumlu tutum geliştirir. 2 kimya öğretiminde bilgisayarda pover point sunum hazırlar ve sunar. 3 kimya öğretiminde bilgisayar, tepegöz, çalışma yaprakları, video, v.b. aracları kullanır. 4 kimya öğretiminde modeller oluşturur Basit kimyasal maddeler ve aletler kullanarak kimya öğretiminde deneysel yöntemin kullanılmasına karşı olumlu tutum geliştirir.
  • Kimya öğretiminde bilgisayarda pover point sunum hazırlar ve sunar.
  • Kimya öğretiminde bilgisayar, tepegöz, çalışma yaprakları, video, v.b. aracları kullanır.
  • Kimya öğretiminde modeller oluşturur.
  • Kimya öğretiminde kavram haritaları hazırlar ve sunar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımının tanımı; çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve kullanılması, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerinin geliştirilmesi ve çeşitli nitelikdeki materyallerin değerlendirilmesi.
2 Orta dereceli okullarda fenbilimleri konularında; anlam çözümleme tabloları ve kavram agları hazırlama ve öğretimde kullanma becerisi geliştirme.
3 Orta dereceli okullarda fenbilimleri konularında; kavram harisı hazırlama ve öğretimde kullanma becerisi geliştirme. Seçilen bir kimya konusunda kavram haritası ödev olarak verilecek.
4 Bazı kimyasal yapıların modeller kullanılarak daha etkili öğretilebilecegini kavratma, kimya öğretiminde model kullanmanın gerekçelerini anlatma, model yapma ve kullanma becerileri geliştirme. C60 ve Grafit modellerini yapma.
5 Ortaöğretim kimya dersi konularında yer CH4 ve elmas molekülün modelini yapma.
6 İyonik katı cisimler olan NaCl ve CsCl modellerini yapma. Atomik yapının mobil gösterimi.
7 Bazı temel kavramların simülasyonla öğretilebilecegini kavratma, basit materyaller ile simülasyonlar geliştirebilme yetenegi kazandırılarak lise öğrencilerine veri toplama ve bunları grafik haline dönüştürme becerisi kazandırma.
8 Ara Sınav Haftası
9 Laboratuar kullanım amaçlarını, laboratuar uygulama yaklaşımlarını ve fen bilimleri öğretiminde laboratuarların önemi kavratmak. Ülkemizde mevcut durumda laboratuar kullanımı derecesini anlamak, malzeme yetersizliklerinde neler yapılabilecegini bilmek.
10 Öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi
11 Kimya öğretiminde bilgisayar ve İnternet teknolojisinin kullanımı, örnek yazılım ve kaynaklar
12 Kimya öğretiminde bilgisayar ve İnternet teknolojisinin kullanımı, örnek yazılım ve kaynaklar
13 Kimya öğretiminde bilgisayar ve İnternet teknolojisinin kullanımı, örnek yazılım ve kaynaklar
14 Bilgisayarın kimya öğretiminde hangi şekilde kullanabilecegini öğretme. Microsof Pover Point de sunum hazırlama
15 Ortaöğretim kimya konularında Microsof Pover Point de sunum hazırlama ve sunma
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 4 56
Proje ve Hazırlığı 1 5 5
Ödev ve Hazırlığı 5 3 15
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 3 4 12
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 2 4 8
Rapor ve Hazırlığı 4 2 8
Arasınav ve Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav ve Hazırlığı 2 1 2
Final ve Hazırlığı 1 6 6
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5