Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Tezli Yüksek Lisans - 2012 | GT760 | Kirkitli Dokumalarda Motif Sembol İlişkisi | Seçmeli | 1 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Tezli Yüksek Lisans - 2012 | GT760 | Kirkitli Dokumalarda Motif Sembol İlişkisi | Seçmeli | 1 | 5,00 | 3 | 0 |
Dersin amacı; Anadolu kirkitli dokumalarındaki motiflerin sembolik anlamlarını incelemektir.
-
Anadolu kirkitli dokumalarındaki motiflerin sembolik anlamlarını ve yayılımını tesbit etmektir.
Teorik anlatım, görsel sunum ve araştırma dosyası hazırlanması.
Yok
Türkçe
Dölen, Emre. (1992), Tekstil Tarihi, İstanbul, Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Yayınları No. 92/1, İstanbul. Çukurova (Atiş), Didem. (1994), “Yağcıbedir Halılarındaki Motiflerin Yöresel İsimleri Ve Anlamları”, 2. Uluslararası Doğu Halıları Kongresi, İstanbul. Orhunlu, Cengiz. (1987), Osmanlı İmparatorluğu’nda Aşiretlerin İskanı, Eren Yayıncılık ve Kitapçılık Ltd. Şti., İstanbul. Sümer, Faruk. (1980), Oğuzlar (Türkmenler) – Tarihleri, Boy Teşkilatı, Destanları -,3. Baskı, Ana Yayınları. Türkay, Cevdet. (1979), Başbakanlık arşiv Belgelerine Göre Osmanlı İmparatorluğu’nda Oymak, Aşiret ve Cemaatler, Tercüman Kaynak Eserler Serisi 1, İstanbul. Balpınar, B & U. Hirsch. (1982) Flatweaves – Flachgewebe – Vakıflar Museum İstanbul, Uta Hülsey – Wesel, West Germany. Güngör, İ. H. (1984), Türk Halıları, 1. Cilt, Keskin Color Basımevi, İstanbul. İnalcık, H. (1986), “The Yürüks – Their Origins, Expansion and Economic Role”, Oriental Carpets and Textile Studies II, Carpets of The Mediterranean Countries 1400-1600, Edited by Robert Pinner & Walter B. Denny, HALI O.C.T.S. / Halı Publications, London. Özhekim (Atiş), D. (2000),“Kirkitli Dokumalardaki Motiflerin Geometrik Olmasının Temel Nedenleri (Bergama), Öneri, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, C.3, S. 14, s. 113-116. Özhekim (Atiş), D. (2005), “Tarihsel Gelişimi İçinde Motif, Desen Ve Teknik Özellikleri İle Çanakkale Halıları”, Çanakkale II, Ekonomi ve Sosyo-Kültürü, Tarih Araştırma Serisi II. s. 361-374. T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı (1988), TÜRK EL DOKUMASI HALILAR Turkish Handwoven Carpets, C:1-2-3-4-5, Ankara. Bennett, I. (1972). Book of Oriental Carpets, London, Hamlyn Publishing. Erdmann, K. (1970). Seven Hundred Years of Oriental Carpets, London, Faber and Faber Limited. Schlosser,I. (1979). Der Schöne Teppich İn Orient Und Okzident, München: Taschenbuch Verlag GmhH & Co. Kg. Aslanapa, O. – Y. Durul. (1989), Selçuklu Halıları – Başlangıcından Onaltıncı Yüzyıl Ortalarına Kadar Türk Halı Sanatı, A Yayınları Türk Süsleme Sanatları Serisi. 2, Apa Ofset Basımevi, İstanbul. Çoruhlu, Yaşar. (2002), TÜRK MİTOLOJİSİNİN ANAHATLARI, Kabalcı Yayınevi:169, İstanbul. Genç, Adem- Ahmet Sipahioğlu: GÖRSEL ALGILAMA “SANATTA YARATICI SÜREÇ”, Sergi Yayınevi, İzmir, 1990.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Motif kavramının incelenmesi |
2 | Sembol kavramının incelenmesi |
3 | Araştırma için bir kavram seçimi |
4 | Seçilen kavramın yazılı ve görsel kaynaklarda araştırılması |
5 | Seçilen kavramın yazılı ve görsel kaynaklarda araştırılması |
6 | Seçilen kavramın yazılı ve görsel kaynaklarda araştırılması |
7 | Seçilen kavramın yazılı ve görsel kaynaklarda araştırılması |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Seçilen kavramı sembolize eden motiflerin tesbiti |
10 | Seçilen kavramı sembolize eden motiflerin tesbiti |
11 | Seçilen kavramı sembolize eden motiflerin tesbiti |
12 | Seçilen kavramı sembolize eden motiflerin tesbiti |
13 | Yazım aşaması |
14 | Yazım aşaması |
15 | Yazım aşaması |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ödev ve Hazırlığı | 6 | 6 | 36 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 7 | 14 |
Araştırma ve Hazırlığı | 4 | 8 | 32 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |