Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık - Lisans | RP2057 | Kısa Süreli Psikolojik Danışma | Seçmeli | 2 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık - Lisans | RP2057 | Kısa Süreli Psikolojik Danışma | Seçmeli | 2 | 3,00 | 2 | 0 |
Bilişsel, duyuşsal ve davranışsal terapi modelleri ve kısa süreli terapi tarihçesi ve uygulama içerikleri, çözüm odaklı psikolojik danışma ilke ve teknikleri, çözüm odaklı psikolojik danışma oturumlarının yapılandırılması, kullanılan teknikler, çocuk ve e
-
Bilişsel, duyuşsal ve davranışsal terapi modelleri ve kısa süreli terapi tarihçesi ve uygulama içerikleri, çözüm odaklı psikolojik danışma ilke ve teknikleri, çözüm odaklı psikolojik danışma oturumlarının yapılandırılması, kullanılan teknikler, çocuk ve e
Anlatım, Tartışma, Video ile Örnek Vaka Gösterimleri
Yok
Türkçe
klare, G.B. (1997). Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışma. (Çev. D.Siyez). Ankara: Pegem akademi. Güner, O. (2010). Çözüm Bende Saklı! Çözüm Odaklı Terapi Yöntemleri Ankara: Efil Cooley, L. (2015). Grubun Gücü: Okullarda Çözüm Odaklı Grupla Danışm
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Bilişsel, duyuşsal ve davranışsal terapi modelleri ve uygulama içerikleri. |
2 | Bilişsel, duyuşsal ve davranışsal terapi modelleri ve uygulama içerikleri. |
3 | Kısa süreli çözüm odaklı danışmaya giriş |
4 | Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışmanın okullarda uygulanmasının önemi ve gereği |
5 | Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışmanın kavramları ve tarihçesi |
6 | Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışmanın varsayımları ve ilkeleri |
7 | Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışmada amaçların belirlenmesi ve ilk oturum |
8 | Ara Sınav |
9 | Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışmanın teknikleri |
10 | Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışmada diğer oturumlar |
11 | Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışmanın çocuk ve ergenlerde kullanılması. |
12 | Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışmanın çocuk ve ergenlerde kullanılması. |
13 | Grup sürecinde çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışma |
14 | Naratif Terapi temel içerik |
15 | Naratif Terapi kolektif uygulamalar |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 4 | 8 | 32 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 8 | 16 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 2 | 8 | 16 |