Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
HIT-Kişilerarası İletişim-Tezli Yüksek Lisans-2013 | HIT7104 | Kişilerarası İletişimde Cinsiyet Farklılıkları | Seçmeli | 1 | 8,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
HIT-Kişilerarası İletişim-Tezli Yüksek Lisans-2013 | HIT7104 | Kişilerarası İletişimde Cinsiyet Farklılıkları | Seçmeli | 1 | 8,00 | 3 | 0 |
Kişilerarası iletişimde cinsiyet farklılıkların iletişim üzerindeki etkisinin gösterilmesi hedeflenmektedir
-
Kişilerarası iletişim, cinsiyet ve toplumsal cinsiyet kavram, kapsamı ve kuramları, kişilerarası iletişimde toplumsal cinsiyettin iletişim düzeylerine etkisi
Etkileşimli ilişkiler,Doğal gözlem, katılımlı gözlem, metinsel analiz
Staj yok
Türkçe
Yalom, M. (2002). Antik çaǧlardan günümüze evli kadının tarihi. Çev: Yelçe, Z., & Domaniç, N., Çitlembik Yayınları Duby, G. (1991). Erkek ortaçağ. Çev: M. A.Kılıçbay. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Freud, S. (2006). Sevgi ve cinsellik üzerine. Çev. A. Kanat İlya yayınevi Freud, S. (2012). Totem ve Tabu (Çev. Kâmuran Şipal). Say Yayınları, İstanbul.I Kaya, A. (2017). Kişilerarası ilişkiler ve etkili iletişim. Pegem Gürüz, E. D., & Eğinli, A. T. (2014). Kişilerarası iletişim: bilgiler-etkiler-engeller. Nobel Akademik Yayıncılık. A, G, SONCU(2018) Kurum İçi Halkla İlişkiler Çalışmalarında Kişilerarası İletişim ve ABX Modeli, Kişilerarası İletişim: Güncel Yaklaşımlar ve Kuramsal Temeller içinde, Motto Yayınevi
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | İletişim kavramsal çerçevesi |
2 | kişilerarası İletişim kavramı ve kuramsal temelleri |
3 | cinsiyet |
4 | toplumsal cinsiyet kavramı ve tarihsel süreci |
5 | cinsiyet ve toplumsal cinsiyet kuramları |
6 | Cinsiyet ve iletişim |
7 | kişilerarası İletişimde cinsiyettin rolü |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | düşünürlerin toplumsal cinsiyette bakışları |
10 | medya ve cinsiyet |
11 | Aile içi iletişimde cinsiyet rolleri |
12 | kamusal alanda cinsiyet temsilleri |
13 | formel ve informel iletişimde cinsiyet etkisi |
14 | iletişim kurmaları açısından toplumsal cinsiyet |
15 | dönem sonu genel bir değerlendirme |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 12 | 2 | 24 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 12 | 2 | 24 |
Seminer ve Hazırlığı | 12 | 2 | 24 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 12 | 2 | 24 |
Rapor ve Hazırlığı | 12 | 2 | 24 |
Arasınav ve Hazırlığı | 12 | 2 | 24 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 12 | 2 | 24 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |