Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
HIT-Kişilerarası İletişim-Tezli Yüksek Lisans-2013 | HIT7107 | Kişilerarası İletişimde İkna | Seçmeli | 1 | 8,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
HIT-Kişilerarası İletişim-Tezli Yüksek Lisans-2013 | HIT7107 | Kişilerarası İletişimde İkna | Seçmeli | 1 | 8,00 | 3 | 0 |
Kişilerarası iletişimde İknanın önemini vurgulamak.
-
Bu ders, ikna sürecinin izlediği yol, ikna edici iletişim konusundaki temel yaklaşımlar ve kuramlar, İknada başarılı olmak için atılması gereken adımlar, iknaya direnç gösterme ve direnç sürecini ve mekanizmaların kullanımını etkileyen faktörleri içeren konuları kapsamaktadır.
Anlatım, Tartışma, örnek olay analizleri ve sunumlar.
Yok
Türkçe
* Robert Cialdini, İknanın Psikolojisi, 2003, Media Cat. * John C. Condon, Kelimelerin Büyülü Dünyası Anlambilim ve İletişim, 1995, İnsan Yayınları İstanbul. * Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı, 2017, Remzi Kitabevi, İstanbul. * Gökhan Evliyaoğlu, İletişim Psikolojisi: İnsan ve Toplum İletişiminde Psikolojik Süreçler, 1987, Gazeteciler Cemiyeti, Ankara. * Alan Fowler, Müzakere, İkna ve Etkileme, 1997, İlk kaynak Kültür ve Sanat Ürünleri, İstanbul. * Alan Barker, Improve your communication skills, 2010, Kogan Page, London. * Edit. Eric S. Knowles, Jay A. Linn, Resistance and Persuasion, 2004, Lawrence Erlbaum Assocıates Publıshers, Mahwah, New Jersey. * Kevın Hogan, James Speakman, Covert Persuasıon Psychological Tactics and Tricks to Win the Game, 2006, John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey. * Bu derste kullanılacak temel materyaller her yıl güncellenmektedir.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | İkna kavramı, ikna edici iletişim süreci ve sürecin değişkenleri |
2 | İkna kuramları |
3 | İkna yasaları |
4 | Sözlü iletişimin iknadaki rolü ve mesaj tasarımında dilin kullanımı |
5 | Seslerin ve renklerin iknadaki rolü |
6 | Beden dilinin iknadaki rolü |
7 | İkna edici mesaj stratejisi 1 |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | İkna edici mesaj stratejisi 2 |
10 | Temel ikna teknikleri 1 |
11 | Temel ikna teknikleri 2 |
12 | Gizli ikna taktikleri |
13 | İknaya karşı direnme |
14 | İknaya karşı gösterilen dirence ilişkin teorik açıklamalar |
15 | Direnç süreci ve aracılık rolü üstlenen mekanizmalar |
16 | Direnç sürecini ve mekanizmaların kullanımını etkileyen faktörler |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 7 | 14 | 98 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Rapor ve Hazırlığı | 2 | 20 | 40 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |