Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
HIT-Kişilerarası İletişim-Tezli Yüksek Lisans-2013 HIT7107 Kişilerarası İletişimde İkna Seçmeli 1 8,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Kişilerarası iletişimde İknanın önemini vurgulamak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu ders, ikna sürecinin izlediği yol, ikna edici iletişim konusundaki temel yaklaşımlar ve kuramlar, İknada başarılı olmak için atılması gereken adımlar, iknaya direnç gösterme ve direnç sürecini ve mekanizmaların kullanımını etkileyen faktörleri içeren konuları kapsamaktadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Tartışma, örnek olay analizleri ve sunumlar.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

* Robert Cialdini, İknanın Psikolojisi, 2003, Media Cat. * John C. Condon, Kelimelerin Büyülü Dünyası Anlambilim ve İletişim, 1995, İnsan Yayınları İstanbul. * Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı, 2017, Remzi Kitabevi, İstanbul. * Gökhan Evliyaoğlu, İletişim Psikolojisi: İnsan ve Toplum İletişiminde Psikolojik Süreçler, 1987, Gazeteciler Cemiyeti, Ankara. * Alan Fowler, Müzakere, İkna ve Etkileme, 1997, İlk kaynak Kültür ve Sanat Ürünleri, İstanbul. * Alan Barker, Improve your communication skills, 2010, Kogan Page, London. * Edit. Eric S. Knowles, Jay A. Linn, Resistance and Persuasion, 2004, Lawrence Erlbaum Assocıates Publıshers, Mahwah, New Jersey. * Kevın Hogan, James Speakman, Covert Persuasıon Psychological Tactics and Tricks to Win the Game, 2006, John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey. * Bu derste kullanılacak temel materyaller her yıl güncellenmektedir.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Kişilerarası iletişimde iknanın önemini kavrar.
  • İkna edici argümanları özümser ve bu konuda tutum geliştirebilir.
  • İkna, iknaya karşı direnç ve kişilerarasi iletişim konularında temel teorileri bilir ve çeşitli uygulamaları yorumlayabilir.
  • İknanın psikolojik, toplumsal ve mantıksal boyutlarını tartışabilir.
  • Kişilerarası iletişimin uygulama alanında ikna ve etki prensiplerini öğrenir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 İkna kavramı, ikna edici iletişim süreci ve sürecin değişkenleri
2 İkna kuramları
3 İkna yasaları
4 Sözlü iletişimin iknadaki rolü ve mesaj tasarımında dilin kullanımı
5 Seslerin ve renklerin iknadaki rolü
6 Beden dilinin iknadaki rolü
7 İkna edici mesaj stratejisi 1
8 Ara Sınav Haftası
9 İkna edici mesaj stratejisi 2
10 Temel ikna teknikleri 1
11 Temel ikna teknikleri 2
12 Gizli ikna taktikleri
13 İknaya karşı direnme
14 İknaya karşı gösterilen dirence ilişkin teorik açıklamalar
15 Direnç süreci ve aracılık rolü üstlenen mekanizmalar
16 Direnç sürecini ve mekanizmaların kullanımını etkileyen faktörler
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 7 14 98
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 10 20
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 2 10 20
Rapor ve Hazırlığı 2 20 40
Arasınav ve Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 8 8
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5