Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Sağlık Bilimleri Fakültesi - Hemşirelik

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2020-Hemşirelik HEM1002 Kişilerarası İlişkiler ve İletişim Becerileri Zorunlu 2 3,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

İletişimin temel kavramlarını ve önemini kavramalarını sağlayarak, uygulama becerilerini geliştirerek sosyal ve mesleki yaşamlarında kullanmalarını sağlamak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Kendini Tanıma, Kişilik ve İletişim -Atılganlık, İletişim, Tanımı, Ögeleri , Çeşitleri ve Etkileyen Değişkenler, Hemşirelikte İletişim, İletişimde Güçlükler, Terapötik iletişim ve ilişki İletişimi / Kolaylaştıran Yöntemler, İletişimi Kolaylaştıran Yöntemler / İletişimi Engelleyen Yöntemler, İletişim Yöntemleri , Aile içi ilişkiler, Stresli Durumlardaki Hastalarla İletişim, Depresif Hasta ile İletişim, Öfkeli Hasta ile İletişim, Kayıp ve Yas, Ölümü Yaklaşan Hasta/Aile ile İletişim

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, ödev ,Rol Play

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

İletişim : Psikolojik sorunlar ve psikoterapi / Jay Haley ; çev. Ali Uzunöz. Ankara : Çark Kitabevi Yayınları , 1988. Kişilerarası İlişkiler / Seval Erden İmamoğlu. İstanbul : Yeni İnsan Yayınevi, 2009. Terapötik iletişim: kişilerarası ilişkiler / Nilüfer Voltan-Acar. 2. Baskı. Ankara : [y.y.] , 1994. Etkili iletişim / Vesile Alkan, Mustafa Aydın Başar, Müyesser Ceylan, Adil Çoruk, Nurcan Gökçakan, Sibel Güven, Ahmet Zeki Güven, Çetin Terzi ; editör Bülent Güven. Ankara : Pegem Akademi, 2013. Kişilerarası ilişkiler ve etkili iletişim / editör Alim Kaya. Ankara : Pegem Akademi, 2013 Psikiyatri Hemşireliği Sertifika Konuları 2020, Ankara. Yeniden Terapötik İletişim. Voltan Acar, N. (2016). Nobel Akademik Yayıncılık.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Kişilerarası ilişkilerde iletişimin temel kavramlarını ve önemini açıklar,
  • İletişim becerilerini sosyal ve mesleki yaşamında uygular,
  • Kişilerarası ilişkilerde temel davranış biçimlerini tanımlar,
  • Kişilerarası ilişkilerde temel davranış biçimlerine göre iletişim kurma becerisi geliştirir.
  • Özel durumlarda (depresyon, yas v.b) uygun iletişim becerilerini uygular.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Kendini Tanıma
2 Kişilik ve İletişim -Atılganlık
3 İletişim, Tanımı, Ögeleri , Çeşitleri ve Etkileyen Değişkenler
4 Hemşirelikte İletişim
5 İletişimde Güçlükler
6 Terapötik iletişim
7 İletişimi Kolaylaştıran Yöntemler/ İletişimi Engelleyen Yöntemler
8 Ara Sınav Haftası
9 Depresif Hasta ile İletişim
10 Öfkeli Hasta ile İletişim
11 Çocuk ve Yaşlı Hasta ile iletişim
12 Kayıp ve Yas,Ölümü Yaklaşan Hasta/Aile ile İletişim
13 İletişim Uygulamaları
14 İletişim Uygulumaları
15 İletişim Uygulamaları
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 7 1 7
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 1 2 2
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 7 7
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 14 14
Teorik Ders Saati 14 2 28
Uygulama Ders Saati 14 2 28

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5