Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık - Lisans | RP3007 | Kişilik Kuramları | Zorunlu | 5 | 4,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık - Lisans | RP3007 | Kişilik Kuramları | Zorunlu | 5 | 4,00 | 3 | 0 |
Kişilik kuramlarını oluşturan temel kavramları ve ilkeleri kavrayabilmek aynı zamanda kişilik kuramları arasındaki benzerlik ve farklılıkları analiz edebilme becerisini gösterebilmektir.Bütünsel bir bakış açısını kazandırmaktır
-
Kişilik kuramlarının kavramsal çerçeveleri, farklı kuramların uygulama/psikoterapi alanına yansımalarını ve kişiliğin değerlendirilmesi sürecinde kullandıkları yöntem ve teknikler
Anlatım, Soru Cevap, Vaka analizi
yok
Türkçe
Burger, Jerry M. (2006). Kişilik. İstanbul: Kaknüs Yayınları. Carducci, Bernardo J. (1998). The Psychology of Personality.California: An International Thomson Publishing Company.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Kişiliğin Tanımı, Kişilik Araştırmaları ve Değerlendirme Yöntemlerine Genel Bakış |
2 | Psikodinamik Yaklaşımın Kişiliğe İlişkin Kuramsal Açıklamaları |
3 | Neo-Freudyen Perspektif: Adler, Jung ve Horney’in Kişiliğe İlişkin Kuramsal Açıklamaları |
4 | Neo-Freudyen Perspektif: Erikson, Sullivan ve Fromm’un Kişiliğe İlişkin Kuramsal Açıklamaları |
5 | İnsancıl Yaklaşımın Kişiliğe İlişkin Kuramsal Açıklamaları: Maslow ve Rogers |
6 | Transaksiyonel Analiz Yaklaşımının Kişiliğe İlişkin Kuramsal Açıklamaları: Eric Berne |
7 | Ayırıcı Özellik Yaklaşımının/Faktör Kuramcıları (Trait Viewpoint): Cattell, Eysenck, Beş Faktör Kişilik Modeli) |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Davranışçı Yaklaşımın Kişiliğe İlişkin Kuramsal Açıklamaları |
10 | Sosyal-Bilişsel Yaklaşımın Kişiliğe İlişkin Kuramsal Açıklamaları: Rotter ve Bandura |
11 | Kişilik Psikolojisinde Seçme Konular (Cinsel Kimlik ve Androjeni, Benlik Kavramı, Saldırganlık, Anxiety, Kendini Ayarlama, Mükemmeliyetçilik ve Erteleme Davranışı |
12 | Kişilik Psikolojisinde Seçme Konular (Cinsel Kimlik ve Androjeni, Benlik Kavramı, Saldırganlık, Anxiety, Kendini Ayarlama, Mükemmeliyetçilik ve Erteleme Davranışı |
13 | Pozitif Psikoloji’den Seçme Konular (İyilik Hali, Bağışlama, Psikolojik Dayanıklılık-Yılmazlık [Resilience], Başaçıkma Davranışı). |
14 | Kuramların Karşılaştırılması |
15 | Genel Tekrar |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 42 | 42 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 2 | 8 | 16 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Teorik Ders Saati | 1 | 3 | 3 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||||
ÖÇ5 |