Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü - Türk Dili ve Edebiyatı

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2019- Türk Halk Edebiyatı Tezli YL THE7003 Klasik Halkbilim Kuramları Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Dersin amacı, erken dönem halkbilimi kuram ve yöntemlerinden başlanarak metin merkezli kuramlar örnek çalışmalar eşliğinde temsilcileri, amaçları, yöntemleri ve sonuçları temelinde anlatmaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Klasik halkbilimi yaklaşım ve kuramları (metin merkezli kuramlar)

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Yüz yüze, soru cevap, tartışma, ödev

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Mustafa Aça (Ed.), Halk Bilimi El Kitabı, Nobel Yayıncılık, Ankara 2019. M. Öcal Oğuz (Ed.), Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yayınları, Ankara 2019. Özkul Çobanoğlu, Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş, Akçay Yayıncılık, Ankara 2002. Gülin Öğüt Eker vd. (Ed.). Halkbiliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar, Milli Folklor Yayınları, Ankara 2003. M. Öcal Oğuz ve Selcan Gürçayır, Halkbiliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar 2, Milli Folklor Yayınları, Ankara 2010. M. Öcal Oğuz, Selcan Gürçayır ve Sunay Çalış, Halkbiliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar 3, Milli Folklor Yayınları, Ankara 2009. M. Öcal Oğuz, Zeynep Safiye Baki ve Gözde Tekin, Halkbiliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar 4, Milli Folklor Yayınları, Ankara 2014.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Mezunlar, Türk Halk Edebiyatı alanındaki kuram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibidirler ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp, çözüm önerisi sunabilirler.
  • Mezunlar, özgün ve disiplinler arası akademik çalışmalar üretebilecek seviyede beceri kazanabilir ve bu çalışmalara önderlik edebilirler.
  • Mezunlar, yaptıkları özgün akademik çalışmalarla Halk Edebiyatı disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler.
  • Türk Halk Edebiyatı Bilim Dalı mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar.
  • Mezunlar, Türk Halk Edebiyatı alanında dünyada ve Türkiye’de yapılmış olan bilimsel yayınları takip edecek ve bu yayınları analiz edebilecek bilgi ve beceriyi kazanırlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Kültür bilimlerinin bir şubesi olarak halkbilimi
2 Halkbilimi ve disiplinlerarasılık
3 Batıda ve Türkiye’de halkbilimi araştırmaları tarihi
4 Erken dönem halkbilimi araştırma kuram ve yöntemleri
5 Erken dönem halkbilimi araştırma kuram ve yöntemleri
6 Metin merkezli halkbilimi araştırma kuram ve yöntemleri
7 Metin merkezli halkbilimi araştırma kuram ve yöntemleri
8 Ara Sınav Haftası
9 Metin merkezli halkbilimi araştırma kuram ve yöntemleri
10 Metin merkezli halkbilimi araştırma kuram ve yöntemleri
11 Seçkin Kültürün Dibe Batması Kuramı
12 Sözlü kompozisyon kuramı
13 İşlevselci folklor kuram ve yöntemleri
14 İşlevselci folklor kuram ve yöntemleri
15 Türk Dünyası halkbilimi ve halkbilimi kuramları
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 10 5 50
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 10 5 50
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 10 7 70
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5