Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- Büro Yönetimi ve Sekreterlik | BYS1005 | Klavye Teknikleri | Zorunlu | 1 | 5,00 | 4 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- Büro Yönetimi ve Sekreterlik | BYS1005 | Klavye Teknikleri | Zorunlu | 1 | 5,00 | 4 | 0 |
Türkçe F Klavyeyi hızlı, bakmadan ve On parmak kullanarak yazabilmek
-
10 parmakla Türkçe Fe klavyeyi hızlı, bakmadan yazabilme tekniklerinin öğrenilmesi.
Fe klavyeye bakmadan ve On parmakla yazmak
yok
Türkçe
Klavye Teknikleri Ders Notları 2014 ( * Ar, Fikret; Büro Yönetimi Teknikleri, Ankara 1996 * Akçit, Mithat; Kendi Kendine Kolay İngilizce, İstanbul 1955 * Çerçi, İshak; Çerçi, Servet. Daktilografi, İstanbul 1991 * Okutkan, Muzaffer; Daktilografi, Ankara 1988 * Rıchardson, Nına K.; Type With One Hand, Usa 1959 * Talınlı, İsmail; Daktilografi, İstanbul 1991 * Tanış, Güven; On Parmak Klavye Kullanımı, Ankara 2009)
www.sbmyo.marmara.edu.tr
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Klavye Tanımı, Amacı ve Özellikleri, Türkçe'nin Klavye açısından önemli özellikleri, F Klavye hakkında yeni başlayanlar için öneriler. |
2 | 10 Parmak kullanarak bakmadan yazma ile bakarak yazma arasındaki farklar, Yabancı Klavyeler ve Eski Türk Klavyeleri, Standart Türk Klavyesi, Özellikleri. |
3 | Beceri ve Tekniklerin Kazandırılması, Parmak Jimnastiği. |
4 | On Parmak Yazmaya Giriş: Temel Sıra, Parmakların Temel Sıraya Yerleştirilmesi, Parmak Yerleştirme Alıştırması. |
5 | Oturma Şekli, Tuşlara Vuruş Tekniği, Pozisyon Analizi, Yanlışlara Vurmak İçin Okuma, Önemli Sözler, Yazım Yanlışları. |
6 | Hataların Kaynakları ve Giderilmesi, Hız Çalışmaları. Kamu ve Özel Sektörler için F Klavye Kullanmanın Önemi. |
7 | Harflerin Yerleri ve Yazım Şekilleri. |
8 | Ara Sınav |
9 | Sağ ve Sol El Yazım Çalışmaları. |
10 | Türkçe Cümle Çalışmaları. |
11 | İngilizce Cümle Çalışmaları. |
12 | Resmi ve İş Yazılarının Yazılması. |
13 | Hız Çalışması |
14 | Dönem Sonu Sınavı |
15 | Dönem Sonu Sınavı |
16 | |
17 |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Uygulama Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |