Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Kuyumculuk ve Mücevherat Tasarımı | KMT4006 | Koleksiyon Hazırlama | Zorunlu | 8 | 5,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Kuyumculuk ve Mücevherat Tasarımı | KMT4006 | Koleksiyon Hazırlama | Zorunlu | 8 | 5,00 | 2 | 2 |
Tema doğrultusunda koleksiyon hazırlayabilmek
-
Mücevher tasarımında estetik olgu, günümüzde mücevher tasarımının Türkiye ve dünyadaki yeri, önemi, takı tasarımını en çok etkileyen dönemler ve akımlar, mücevher tasarımı kriterlerinde; koleksiyon kavramının tanımı, araştırma yöntemleri, terndlerin araştırılması, sektörle ilişkilendirme, takı koleksiyonu hazırlanırken tema seçimi; seçilen temanın tanıtıma uygunluğu, seçilen temaya göre yapılacak olan araştırmalarda nasıl bir yol izlenmesi gerektiği, temaya uygun çizim ve uygulama teknikleri.
Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek çizimler, gözlem, gezi, proje, ödev vb. Yüzyüze, soru-cevap, tartışma, örnek çizimler, gösterip yaptırma vb.
Yok
Türkçe
• Kolleksiyon Geliştirme, Colin Renfrew, Elinor Renfrew, Literatür Yayıncılık, İstanbul, 2014. • Design&Designers Orafo-Design in Gold, Edizioni Gold, Milano, 1996. • The Necklace: From antiquity to the Present, Amanda Triossi, Daniele Mascetti, Thames- Hudson 1997. • A Century of Spectacular Jewels, Penny Proddow, Harry N. Abrams, Publishers, 1996
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Mücevher tasarımında dikkat edilmesi gereken estetik olgular hakkında bilgi verme. |
2 | Mücevher tasarımını en çok etkileyen dönemler ve akımlar hakkında araşırma yapılması. |
3 | Trend araştırması yaparak, çalışılacak konuyu belirleme ve hazırlık yapma. |
4 | İzlenmesi gereken yöntemleri belirleme. |
5 | Tasarımların artistik ve teknik çizimlerinin yapılması. |
6 | Aynı çalışmaya devam edilmesi. |
7 | Tüm çalışma ve araştırmaların powerpoint olarak sunumu ve dosya hazırlanması. |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Yeni Proje; Farklı bir tema seçilmesi ve araştırma yapılması. |
10 | İzlenmesi gereken yolları belirleme. |
11 | Belirlenen tema üzerinden, araştırma ve eskiz çalışmaları yapma. |
12 | Aynı çalışmaya devam edilmesi. |
13 | Tasarımların artistik ve teknik çizimlerinin yapılması. |
14 | Aynı çalışmaya devam edilmesi. |
15 | Tüm çalışma ve araştırmaların powerpoint olarak sunumu ve dosya hazırlanması. |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Proje ve Hazırlığı | 2 | 16 | 32 |
Ödev ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |