Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Almanca Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018- Almanca Öğretmenliği AB169 Kommunikationsstrategien AB 169 Seçmeli 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere toplum içinde etkili ilişkiler kurmak/geliştirmek ve yetkin konuşmacılar olmak için gerekli olan etkili iletişim davranışlarını kazandırmaktır. Derste etkili konuşmanın ilkeleri, konuşma hazırlamanın, ana hatlarını belirlemenin ve konuşma yapmanın teknikleri de incelenecektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

İletişim Modeli, etkili mesaj hazırlamak ve ifade etmek, dinleme becerileri, vücut dili, dil üstü öğeler ve meta mesajlar, açık dil kullanımı, kültür ve dil, kültür ve iletişim, topluluk önünde konuşma yapma, konuşma türleri, konu ve materyal seçimi, konuşmanın ana hatlarının belirlenmesi, konuşma metninin hazırlanması, görsel ve işitsel araçların kullanımı, öğrenci sunumları.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders anlatımı, vaka incelemesi, sözlü sunumlar

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Almanca

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Lahninger, Paul: Leiten-Praesentieren-Moderieren. Arbeits- und Methodenbuch für Teamentwicklung und qualifizierte Aus- & Weiterbildung. Münster Losche, Helga (2005): Interkulturelle Kommunikation. Sammlung praktischer Spiele und Übungen. Augsburg. Roth, Julian/Köck, Christoph (Hg.) (2004): Culture communication skills - interkulturelle Kompetenz. Handbuch für Erwachsenenbildung. München Schulz von Thun, Friedemann (1991): Miteinander Reden 1. Störungen und Klaerungen. Allgemeine Psychologie der Kommınikation. Reinbeck bei Hamburg. München

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Medya ve iletişimle ilgili temel kavramları tanır
  • Etkili iletişim kurma becerisine sahip olur
  • Medyayı eğitimde yardımcı bir araç olarak kullanma becerisi kazanır.
  • Kültürlarasi iletisim ilgili temel sorunlarin farkinda olur ve cözüm yollarini bilir.
  • Sözlü ve sözsüz iletisim becerilerini etkili kullanir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Giriş
2 Iletişim ve liderlik
3 Etkili iletişim
4 Gönderen-mesaj
5 Alıcı: aktif dinleme
6 Geribildirim ve geribildirim kuralları
7 Değerlendirme
8 Ara Sınav Haftası
9 Gönderen-alıcı
10 Çatışma yönetimi
11 Grup dinamiği, metotlar ve alıştırmalar
12 Retorik beceriler
13 Kültürlerarası bağlamda iletişim
14 Etkili kültürlerarası iletişim
15 Kültürlerarası Iletişim teknikleri ve alıştırmalar
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 14 3 42
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 4 8
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 10 10
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi