Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- Almanca Öğretmenliği | AB169 | Kommunikationsstrategien AB 169 | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- Almanca Öğretmenliği | AB169 | Kommunikationsstrategien AB 169 | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Bu dersin amacı öğrencilere toplum içinde etkili ilişkiler kurmak/geliştirmek ve yetkin konuşmacılar olmak için gerekli olan etkili iletişim davranışlarını kazandırmaktır. Derste etkili konuşmanın ilkeleri, konuşma hazırlamanın, ana hatlarını belirlemenin ve konuşma yapmanın teknikleri de incelenecektir.
-
İletişim Modeli, etkili mesaj hazırlamak ve ifade etmek, dinleme becerileri, vücut dili, dil üstü öğeler ve meta mesajlar, açık dil kullanımı, kültür ve dil, kültür ve iletişim, topluluk önünde konuşma yapma, konuşma türleri, konu ve materyal seçimi, konuşmanın ana hatlarının belirlenmesi, konuşma metninin hazırlanması, görsel ve işitsel araçların kullanımı, öğrenci sunumları.
Ders anlatımı, vaka incelemesi, sözlü sunumlar
Yok
Almanca
Lahninger, Paul: Leiten-Praesentieren-Moderieren. Arbeits- und Methodenbuch für Teamentwicklung und qualifizierte Aus- & Weiterbildung. Münster Losche, Helga (2005): Interkulturelle Kommunikation. Sammlung praktischer Spiele und Übungen. Augsburg. Roth, Julian/Köck, Christoph (Hg.) (2004): Culture communication skills - interkulturelle Kompetenz. Handbuch für Erwachsenenbildung. München Schulz von Thun, Friedemann (1991): Miteinander Reden 1. Störungen und Klaerungen. Allgemeine Psychologie der Kommınikation. Reinbeck bei Hamburg. München
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Giriş |
2 | Iletişim ve liderlik |
3 | Etkili iletişim |
4 | Gönderen-mesaj |
5 | Alıcı: aktif dinleme |
6 | Geribildirim ve geribildirim kuralları |
7 | Değerlendirme |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Gönderen-alıcı |
10 | Çatışma yönetimi |
11 | Grup dinamiği, metotlar ve alıştırmalar |
12 | Retorik beceriler |
13 | Kültürlerarası bağlamda iletişim |
14 | Etkili kültürlerarası iletişim |
15 | Kültürlerarası Iletişim teknikleri ve alıştırmalar |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |