Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İşletme Fakültesi - İşletme (Almanca)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
İşletme (Almanca) - Lisans MRK309 Konsumentenverhalten Zorunlu 5 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Dersin amacı pazarlama için büyük önem taşıyan tüketicilerin satın alma kararlarını incelemek ve burada etkili olan faktörleri ele almaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Tüketici davranışı konusuna giriş niteliği taşıyan bu derste satın almayı etkileyen ilgi, duygu, bilgi, değer ve kişilik özellikleri gibi farklı insani durumlar ele alınmaktadır. Bilgi edinme ve bu bilginin bellekte değerlendirilmesi, öğrenme konuları işlenmektedir. Ayrıca tüketici satın alma karar süreçleri ve müşteri memnuniyeti konuları ele alınmaktadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Proje Çalışması, Teorik anlatım, Öğrenci Sunumları

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Almanca

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Foscht, B.; Swoboda, B. (2004): Käuferverhalten, Wiesbaden 2004. Hoyer, W. D.; MacInnis, D. (1997): Consumer Behavior, Boston 1997. Kroeber-Riel, W.; Weinberg, P. (2003): Konsumentenverhalten, 8. Aufl., München 2003. Solomon, M.; Bamossy, G.; Askegaard, S. (2002): Consumer Behaviour: A European Perspective, 2. Aufl., Harlow 2002. Trommsdorff, V. (1998): Konsumentenverhalten, 3. Aufl., Stuttgart et al. 1998.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Satın alma sürecinin tanıtılması
  • İlgi ve etkilenme kavramlarının benimsenmesi
  • Motivasyon ve ihtiyaç kavramlarının anlaşılması
  • Tüketici tutum ve davranışlarının satınalmaya etkileri
  • Tüketicinin satınalmasını etkileyen sosyal ve kültürel faktörler

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Tüketici davranışları kavramı, - Giriş
2 Satın alma süreci ve tüketici davranış modelleri
3 İhtiyaçlar ve Tüketim
4 Motivasyon ve ilgilenim
5 Algılama kavramı ve süreci
6 Öğrenme kavramı ve öğrenme teorileri
7 Tutum kavramı ve tutumların ölçülmesi
8 Vize sınavı
9 Kişilik kuramları
10 Yaşam Tarzı ve pazarlama stratejileri
11 Kültür kavramı ve pazarlama stratejileri
12 Sosyal sınıf ve sosyal gruplar
13 Konuk Konuşmacı
14 Pazarlama İletişimi
15 Örgütsel satın alma davranışı
16 Konuların tekrarı ve sınava hazırlık
17 Final sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ödev ve Hazırlığı 4 15 60

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5