Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Türkçe Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Türkçe Öğretmenliği TRAE305 Konuşma Eğitimi Zorunlu 6 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Konuşma becerisinin kuramsal boyutlarıyla açıklanması. Düşüncenin betimlenmesi, açılımı, savunulması ve kanıtlanması, örneklenerek açık seçik biçimde üretim aşamasına sokuluşunun mercek altına alınması. Konuşma organları, diyafram kontrolü. Ses çalışmala

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Geleceğin öğretmenlerinde Türkçe düşünme, konuşma beceri ve alışkanlığını kazandırmak. Öğrencileri ana dilini doğru ve kurallarına uygun olarak konuşma becerisine sahip, üretken ve katılımcı bireyler durumuna getirmek. Doğru ve etkili konuşma becerisinin

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunum, beyin fırtınası, tartışma

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

BALTAŞ, Acar- Zuhal, Batlaş (1992). Bedenin Dili. Remzi Kitabevi. İstanbul. ALTINTAŞ, Ersin (2005). Beden Dili/ Sözsüz İletişim. Aktüel Yayınları. İstanbul ÇEVİK, Nuri (2002). Konuşma Tekniği, Kültür Bakanlığı Yayınları. Ankara. DEMİREL, Özcan. Türkçe Öğ

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrencilerin konuşma becerisini geliştirme yeterliliğine sahip olmak.
  • Anlama ve anlatma güçlüğü çeken öğrencilere yönelik uygulamalar yapabilme becerisi.
  • Türkçenin doğru kullanılması ve iletişim açısından örnek olabilmek.
  • Atatürk’ün Türk dili ve millî değerlerle ilgili düşünce ve görüşlerini öğretim sürecindeki uygulamalara yansıtma becerisi.
  • Sözlü ve yazılı iletişim becerileri.
  • Anlaşılır, akıcı ve güzel konuşabilmek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dersin amaç, içerik, kapsam ve kaynaklarının tanıtılması.
2 Konuşma, konuşmayı etkileyen unsurlar, konuşmacıda bulunması gereken özellikler.
3 Güzel ve etkili konuşma, Konuşmanın fiziksel ve zihinsel unsurları. Vurgu ve tonlama uygulamaları.
4 Konuşma eğitimi: Konuşma öncesinde, konuşma sırasında ve konuşma sonrasında dikkat edilmesi gereken unsurlar.
5 Konuşma içeriğinin düzenlenmesi ve konuşma metni hazırlama
6 Hazırlıklı konuşma uygulamaları, (Münazara, Forum, Panel, Açık Oturum, Sempozyum, Konferans)
7 Hazırlıklı konuşma uygulamaları, (Münazara, Forum, Panel, Açık Oturum, Sempozyum, Konferans)
8 ders çalışma haftası
9 ara sınav
10 Hazırlıksız konuşmalar ve örnek uygulama çalışmaları.
11 Türkçe öğretim programında belirlenen konuşma becerisine yönelik kazanımlar ve etkinlikler nelerdir?
12 Konuşmanın diğer dil becerileriyle (dinleme, okuma ve yazma) ilişkisi.
13 Öğrencilerin konuşma becerilerini geliştirmeye yönelik yapılacak etkinlikle
14 Öğrencilerin konuşma becerilerini geliştirmeye yönelik yapılacak etkinlikler
15 Konuşma eğitiminde ölçme ve değerlendirme ölçekleri geliştirme.
16 Konuşma eğitiminde ölçme ve değerlendirme ölçekleri geliştirme.
17 ders çalışma haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 14 2 28
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 14 2 28
Teorik Ders Saati 14 3 42
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6