Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Türkçe Öğretmenliği | TRAE305 | Konuşma Eğitimi | Zorunlu | 6 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Türkçe Öğretmenliği | TRAE305 | Konuşma Eğitimi | Zorunlu | 6 | 5,00 | 3 | 0 |
Konuşma becerisinin kuramsal boyutlarıyla açıklanması. Düşüncenin betimlenmesi, açılımı, savunulması ve kanıtlanması, örneklenerek açık seçik biçimde üretim aşamasına sokuluşunun mercek altına alınması. Konuşma organları, diyafram kontrolü. Ses çalışmala
-
Geleceğin öğretmenlerinde Türkçe düşünme, konuşma beceri ve alışkanlığını kazandırmak. Öğrencileri ana dilini doğru ve kurallarına uygun olarak konuşma becerisine sahip, üretken ve katılımcı bireyler durumuna getirmek. Doğru ve etkili konuşma becerisinin
Sunum, beyin fırtınası, tartışma
Yok
Türkçe
BALTAŞ, Acar- Zuhal, Batlaş (1992). Bedenin Dili. Remzi Kitabevi. İstanbul. ALTINTAŞ, Ersin (2005). Beden Dili/ Sözsüz İletişim. Aktüel Yayınları. İstanbul ÇEVİK, Nuri (2002). Konuşma Tekniği, Kültür Bakanlığı Yayınları. Ankara. DEMİREL, Özcan. Türkçe Öğ
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin amaç, içerik, kapsam ve kaynaklarının tanıtılması. |
2 | Konuşma, konuşmayı etkileyen unsurlar, konuşmacıda bulunması gereken özellikler. |
3 | Güzel ve etkili konuşma, Konuşmanın fiziksel ve zihinsel unsurları. Vurgu ve tonlama uygulamaları. |
4 | Konuşma eğitimi: Konuşma öncesinde, konuşma sırasında ve konuşma sonrasında dikkat edilmesi gereken unsurlar. |
5 | Konuşma içeriğinin düzenlenmesi ve konuşma metni hazırlama |
6 | Hazırlıklı konuşma uygulamaları, (Münazara, Forum, Panel, Açık Oturum, Sempozyum, Konferans) |
7 | Hazırlıklı konuşma uygulamaları, (Münazara, Forum, Panel, Açık Oturum, Sempozyum, Konferans) |
8 | ders çalışma haftası |
9 | ara sınav |
10 | Hazırlıksız konuşmalar ve örnek uygulama çalışmaları. |
11 | Türkçe öğretim programında belirlenen konuşma becerisine yönelik kazanımlar ve etkinlikler nelerdir? |
12 | Konuşmanın diğer dil becerileriyle (dinleme, okuma ve yazma) ilişkisi. |
13 | Öğrencilerin konuşma becerilerini geliştirmeye yönelik yapılacak etkinlikle |
14 | Öğrencilerin konuşma becerilerini geliştirmeye yönelik yapılacak etkinlikler |
15 | Konuşma eğitiminde ölçme ve değerlendirme ölçekleri geliştirme. |
16 | Konuşma eğitiminde ölçme ve değerlendirme ölçekleri geliştirme. |
17 | ders çalışma haftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Teorik Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 | |||||||||||||||||
ÖÇ6 |