Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Uygulamalı Bilimler Fakültesi - Saç ve Güzellik Uygulamaları

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2025 - Saç ve Güzellik Uygulamaları SGU3057 Kozmetik Satış Stratejileri Seçmeli 5 4,00 2 1

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencilere kozmetik sektöründe satış stratejilerini anlamaları, müşteri ilişkilerini etkili bir şekilde yönetmeleri ve başarılı pazarlama kampanyaları yürütmeleri için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

-

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

"Beauty Selling: A Guide to Opening Doors & Closing Deals" - Judy H. Vincent "Beauty Business Basics: The Guide to Beauty, Wellness, and Health Retail" - Varvara Morozova "The Art of Selling Beauty: What It Takes to Succeed in the Business of Beauty" - Ro

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Kozmetik biliminin tanımlar
  • Kozmetik ürünleri sınıflandırır
  • Kozmetik ürünlerde kullanılan maddeleri tanır
  • Kozmetik ürünlerin Türkiye ve Dünya pazarındaki yerini açıklar
  • Farklı Kozmetik Satış Stratejilerini analiz ederek unsurlarını açıklayabilir
  • kozmetikler ve kozmetoloji hakkında genel bilgiyi alanında kullanır

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Giriş
2 Kozmetik endüstrisinin genel değerlendirmesi, Pazar trendleri ve gelişmeler
3 Sürdürülebilirlik ve doğal ürün talepleri
4 Temel kozmetik ürün kategorileri, İçerik bilgisi ve bileşenlerin etkileri,
5 Ürün farklılaştırma stratejileri, Ödev I
6 Hedef müşteri gruplarının belirlenmesi
7 Müşteri ihtiyaçlarının anlaşılması ve segmentasyon
8 Vize
9 Müşteri sadakati ve marka bağlılığı
10 Etkili iletişim, Sorulara doğru cevap verme ve çözüm odaklı satış yaklaşımı
11 Yeni ürün lansmanları ve etkili pazarlama kampanyaları
12 Sosyal medya ve dijital pazarlama stratejileri, Ödev II
13 Kozmetik marka stratejileri, Satış Analizi ve Performans Değerlendirmesi
14 Kozmetik ürünlerle ilgili hukuki düzenlemeler
15 Etik pazarlama ve satış stratejileri, Müşteri memnuniyeti ve şikayet yönetimi
16 Final çalışma haftası
17 Final Sınav haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 28 1 28
Proje ve Hazırlığı 14 2 28
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 14 2 28
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 14 2 28
Teorik Ders Saati 2 0 0
Uygulama Ders Saati 1 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi