Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Halkla İlişkiler ve Tanıtım - Lisans | HIT3015 | Kriz İletişimi ve İtibar Yönetimi | Zorunlu | 5 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Halkla İlişkiler ve Tanıtım - Lisans | HIT3015 | Kriz İletişimi ve İtibar Yönetimi | Zorunlu | 5 | 5,00 | 3 | 0 |
İtibar, işletmelerin kurumsal kültürüyle ortaya çıkan davranışları, norm ve politikaları ile şekillenen kimliği ve bu kimliğin tüm paydaşlara yansımasıyla ortaya çıkan algıların bütünüdür. İtibarın yönetilmesi için itibarın bileşenleri iyi bilinmedir. Kurumsal sosyal sorumluluk, kriz yönetimi ve işletmenin etik değerleri itibar açısından önemli olduğu kadar itibarın korunmasında da en önemli unsurlardır. Ayıca itibarın yönetilmesi için itibarın ölçümü gereklidir. Dijitalleşmenin sonucu günümüzde çevrimiçi itibar kavramı önem kazanmış ve bu konuda uzmanlaşma zorunluluğunu doğurmuştur. Dolayısıyla itibarı bir bütün olarak tüm bileşenlerini göz önüne alarak yönetmek için halkla ilişkiler uzmanının tüm bu konulara hakim olması gereklidir ve bu da dersinizin amacıdır.
-
İtibar ve ilişkili olduğu kavramlar, itibarın bileşenleri, itibarın ölçülmesi ve çevrimiçi itibarın yönetilmesi, itibar yönetimi açısından kurumsal sosyal sorumluluk ve kriz iletişimi kavramlarını örneklerle incelemek
Yüz Yüze
-
Türkçe
Okay, A. ve Okay, A. (2022) Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, Istanbul Özgen, E. (2017) Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Profil Kitap, Istanbul Soydaş Uzunçarşılı, A.(2005) “Global İşletmelerde Kurum Kimliği ve Global Marka Kimliği” Çok Kültürlü Ortamlarda Halkla İlişkiler, Kurumsal İletişim ve Yönetim, Der: P.EraslanYayınoğlu, Istanbul Ticaret Üniversitesi Yayınları, Yayın No:11, Istanbul Özbay, D, Selvi, Y.(2014) “Kurumsal İtibarın Ölçümü: Bir Model Önerisi”, Yönetim Dergisi:İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü, no.76, pp.135-159 (SCI-Expanded)
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | İtibarı Yönetimi: Tanım ve İlişkili Olduğu Kavramlar |
2 | İtibar Yönetimi: Kurum Kültürü |
3 | İtibar Yönetimi: Kurum Kimliği |
4 | İtibar Yönetimi: İmaj |
5 | İtibarın Bileşenleri |
6 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve İtibar |
7 | Kriz Yönetimi ve İtibar |
8 | Ara Sınav |
9 | İtibarın Ölçümü ve Fortune Dergisi |
10 | İtibar Endeksleri |
11 | Türkiye İtibar Endeksleri |
12 | Çevrimiçi İtibar :Tanım ve Örnekler |
13 | Çevrimiçi İtibarın Yönetilmesi: SEM, SEO ve Sosyal Medya |
14 | İtibar Yönetimi ve Etik |
15 | Proje Sunumları |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
17 |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Proje ve Hazırlığı | 20 | 1 | 20 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 15 | 1 | 15 |
Teorik Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |