Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İletişim Fakültesi - Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Halkla İlişkiler ve Tanıtım - Lisans HIT3015 Kriz İletişimi ve İtibar Yönetimi Zorunlu 5 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

İtibar, işletmelerin kurumsal kültürüyle ortaya çıkan davranışları, norm ve politikaları ile şekillenen kimliği ve bu kimliğin tüm paydaşlara yansımasıyla ortaya çıkan algıların bütünüdür. İtibarın yönetilmesi için itibarın bileşenleri iyi bilinmedir. Kurumsal sosyal sorumluluk, kriz yönetimi ve işletmenin etik değerleri itibar açısından önemli olduğu kadar itibarın korunmasında da en önemli unsurlardır. Ayıca itibarın yönetilmesi için itibarın ölçümü gereklidir. Dijitalleşmenin sonucu günümüzde çevrimiçi itibar kavramı önem kazanmış ve bu konuda uzmanlaşma zorunluluğunu doğurmuştur. Dolayısıyla itibarı bir bütün olarak tüm bileşenlerini göz önüne alarak yönetmek için halkla ilişkiler uzmanının tüm bu konulara hakim olması gereklidir ve bu da dersinizin amacıdır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

İtibar ve ilişkili olduğu kavramlar, itibarın bileşenleri, itibarın ölçülmesi ve çevrimiçi itibarın yönetilmesi, itibar yönetimi açısından kurumsal sosyal sorumluluk ve kriz iletişimi kavramlarını örneklerle incelemek

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Yüz Yüze

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Okay, A. ve Okay, A. (2022) Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, Istanbul Özgen, E. (2017) Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Profil Kitap, Istanbul Soydaş Uzunçarşılı, A.(2005) “Global İşletmelerde Kurum Kimliği ve Global Marka Kimliği” Çok Kültürlü Ortamlarda Halkla İlişkiler, Kurumsal İletişim ve Yönetim, Der: P.EraslanYayınoğlu, Istanbul Ticaret Üniversitesi Yayınları, Yayın No:11, Istanbul Özbay, D, Selvi, Y.(2014) “Kurumsal İtibarın Ölçümü: Bir Model Önerisi”, Yönetim Dergisi:İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü, no.76, pp.135-159 (SCI-Expanded)

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • İtibar Yönetiminin bileşenleri bilir ve uygulamada değerlendirir.
  • Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve itibar ilişkisini kurar.
  • Kriz dönemlerinde kurumun tibarını yönetir.
  • İtibar ölçümü yapar.
  • İtibar yönetimi ve etik ilişkisini kurar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 İtibarı Yönetimi: Tanım ve İlişkili Olduğu Kavramlar
2 İtibar Yönetimi: Kurum Kültürü
3 İtibar Yönetimi: Kurum Kimliği
4 İtibar Yönetimi: İmaj
5 İtibarın Bileşenleri
6 Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve İtibar
7 Kriz Yönetimi ve İtibar
8 Ara Sınav
9 İtibarın Ölçümü ve Fortune Dergisi
10 İtibar Endeksleri
11 Türkiye İtibar Endeksleri
12 Çevrimiçi İtibar :Tanım ve Örnekler
13 Çevrimiçi İtibarın Yönetilmesi: SEM, SEO ve Sosyal Medya
14 İtibar Yönetimi ve Etik
15 Proje Sunumları
16 Yarıyıl Sonu Sınavı
17

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 15 2 30
Proje ve Hazırlığı 20 1 20
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 5 1 5
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 10 1 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 15 1 15
Teorik Ders Saati 15 3 45
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5