Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Avrupa'da Siyasal İletişim TYL - 2019 | ASI7003 | Kriz İletişimi | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Avrupa'da Siyasal İletişim TYL - 2019 | ASI7003 | Kriz İletişimi | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Ders, krizin oluşma süreci, etkileri ve sonuçlarının iyi analiz edilerek iletişim stratejisinin krizin her evresinde gittikçe artan ölçüde oynadığı rolün kavranması, krize özgü etkin iletişim stratejisinin ana unsurlarının, iletişim kanallarının öğrenilmesini hedeflemektedir.Buradan günümüzde siyasal ekonomik çevresel ev sosyal krizler örneklerinden hareketle iletişim stratejisinin oynadığı rolün kavranmasını öngörmektedir.
-
Bu derste işlenecek konular krizin oluşma evrelerini çerçevesinde kurgulanmış olup günümüz krizlerinin yapısal özellikleri, çok boyutlu sonuçları ve cevap kapasitesi incelenecek, öğrencinin farklı kriz vaka örneklerinde krize özgü iletişim stratejisinin temel prensibleri ele alınacaktır. Kriz ve krizle ilişkili kavramlar, kriz morfolojisi, krizde bilgi ve algı yönetimi, krizde iletişim kanalları, iletişim planlaması, internet ve kriz yönetimi ana temalar olarak belirlenmiştir.
Ders, birbirinden çok farklı nitelikteki olaylarla ortaya çıkan ve sonuçları itibariyle de geçişken yapıdaki krizin sebep ve sonuçlarının analiz edilmesine teorik temel teşkil edecek şekilde, risk iletişimi, organizasyon sosyolojisi, ekonomi,yönetim bilimleri, jeopolitik ve siyasal iletişim literatürü temel alınmıştır. - Değişik konulardaki kriz vakaları ile öğrencinin rutin problemli durumlardan farklı olarak krizin temel özelliklerini ve cevap verme kapasitesinin belirleyici unsurlarının iletişim stratejisi çerçevesinde daha iyi anlaşılması hedeflenmiştir. - Dersin öğrenci ile etkileşim içinde yapılmasına katkı sağlamak için öğrencinin kendi seçtiği bir kriz vakasını derste ödev olarak sunması bu çerçevede istenmektedir. , - Ders başlıkları power point formatında öğrenciye sunularak derste işlenen konuların anahtar unsurlarının iyi tespit edilmesi ve dersin kolaylıkla takip edilmesi düşünülmüştür. - Derste multimedya araçları konuları pekiştirmekte kullanılmaktadır. Şartlar uygun olduğu taktirde konusunda uzman dışarıdan bir davetli seminer vermeye davet edilebilir
n/a
Türkçe
• Harvard Business Review Kriz Yönetimi, 2000, MESS yayıncılık, İstanbul • Patrick Lagadec, Celule de crise. Les conditions d’une conduite éfficace, Editions d’organisations, 1996, Paris • Richard Luecke, Kriz Yönetimi, Çev: Önder Sarıkaya, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2008,İstanbul • Alfred Thayer Mahan, Deniz Gücünün Tarih Üzerindeki Etkisi, Matris Yayınları, 2003,İstanbul • A. David Silver, Kriz Dönemlerinde Sirket Yönetimi, Form Yayinlari, 2000, İstanbul • Sun Tzu, Savaş Sanatı, Çev: Pulat Otkan, Giray Fidan, Türkiye İş Bankası Yayınları, 2008, İstanbul. • L.Croque, S.Huberson, Benoit Vraie, Gérer Les Grandes Crises, Sanitaire, Ecologiques, Politiques et Ecologiques, 2000, Odile Jacob • Carl Von Clausewitz, Savaş Üzerine , 2019,Doruk Yayınevi • Paul Slovic, Psychic Numbing and Mass Atrocity In E. Shafir (Ed.), The behavioral foundations of public policy (pp. 126–142). NJ: Princeton University Press, 2013. • • Mary Douglas &Aron WildanskyRisk and Culture: An Essay on the Selection of Technical and Environmental Dangers. 1982. University of California Press. • Derste incelenen vakalarla ilgili ek kaynaklar, video linkleri ayrıca paylaşılacaktır
n/a
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Ders programı sunuş. Kriz ve İletişim genel çerçeve Ders programı sunuş. Kriz ve İletişim genel çerçeve Ders programı sunuş. Kriz ve İletişim genel çerçeve Ders programı sunuş. Kriz ve İletişim genel çerçeve Ders programı sunuş. Kriz ve İletişim genel çerçeve Ders programı sunuş. Kriz ve İletişim genel çerçeve Ders sunuş |
2 | Kriz tanım ve krize ilişkin kavramlar |
3 | Kriz morfolojisi ve kriz öncesi dönemin özellikleri, Yeni krizler Kriz morfolojisi ve kriz öncesi dönemin özellikleri, Yeni krizler |
4 | Kriz yönetim planlaması, tanım,prensip ve etaplar |
5 | Kriz ve Algı Yönetiminde İletişim stratejisi |
6 | Kriz dinamiği ve karar alma süreci |
7 | Kriz ekibi ve krizin idaresi |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Kriz, kamu oyu, iletişim |
10 | İnternet ve kriz “Post- truth” dünya ve kriz iletişimi “Post- truth” dünya ve kriz iletişimi İnternet ve kriz “Post- truth” dünya ve kriz iletişimi |
11 | Kriz iletişimi yeni araçlar |
12 | Siber tehditler ve siber kriz yönetimi |
13 | Kriz yönetimi ve yönetici profili ve liderlik |
14 | Kriz iletişimde kültürel faktörler ve politik araçlar |
15 | Ödev sunum |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 7 | 3 | 21 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Seminer ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 18 | 18 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 18 | 18 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |