Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Avrupa Araştırmaları Enstitüsü - Avrupa'da Siyasal İletişim

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Avrupa'da Siyasal İletişim TYL - 2019 ASI7003 Kriz İletişimi Seçmeli 1 6,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Ders, krizin oluşma süreci, etkileri ve sonuçlarının iyi analiz edilerek iletişim stratejisinin krizin her evresinde gittikçe artan ölçüde oynadığı rolün kavranması, krize özgü etkin iletişim stratejisinin ana unsurlarının, iletişim kanallarının öğrenilmesini hedeflemektedir.Buradan günümüzde siyasal ekonomik çevresel ev sosyal krizler örneklerinden hareketle iletişim stratejisinin oynadığı rolün kavranmasını öngörmektedir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu derste işlenecek konular krizin oluşma evrelerini çerçevesinde kurgulanmış olup günümüz krizlerinin yapısal özellikleri, çok boyutlu sonuçları ve cevap kapasitesi incelenecek, öğrencinin farklı kriz vaka örneklerinde krize özgü iletişim stratejisinin temel prensibleri ele alınacaktır. Kriz ve krizle ilişkili kavramlar, kriz morfolojisi, krizde bilgi ve algı yönetimi, krizde iletişim kanalları, iletişim planlaması, internet ve kriz yönetimi ana temalar olarak belirlenmiştir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders, birbirinden çok farklı nitelikteki olaylarla ortaya çıkan ve sonuçları itibariyle de geçişken yapıdaki krizin sebep ve sonuçlarının analiz edilmesine teorik temel teşkil edecek şekilde, risk iletişimi, organizasyon sosyolojisi, ekonomi,yönetim bilimleri, jeopolitik ve siyasal iletişim literatürü temel alınmıştır. - Değişik konulardaki kriz vakaları ile öğrencinin rutin problemli durumlardan farklı olarak krizin temel özelliklerini ve cevap verme kapasitesinin belirleyici unsurlarının iletişim stratejisi çerçevesinde daha iyi anlaşılması hedeflenmiştir. - Dersin öğrenci ile etkileşim içinde yapılmasına katkı sağlamak için öğrencinin kendi seçtiği bir kriz vakasını derste ödev olarak sunması bu çerçevede istenmektedir. , - Ders başlıkları power point formatında öğrenciye sunularak derste işlenen konuların anahtar unsurlarının iyi tespit edilmesi ve dersin kolaylıkla takip edilmesi düşünülmüştür. - Derste multimedya araçları konuları pekiştirmekte kullanılmaktadır. Şartlar uygun olduğu taktirde konusunda uzman dışarıdan bir davetli seminer vermeye davet edilebilir

Staj Durumu

n/a

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

• Harvard Business Review Kriz Yönetimi, 2000, MESS yayıncılık, İstanbul • Patrick Lagadec, Celule de crise. Les conditions d’une conduite éfficace, Editions d’organisations, 1996, Paris • Richard Luecke, Kriz Yönetimi, Çev: Önder Sarıkaya, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2008,İstanbul • Alfred Thayer Mahan, Deniz Gücünün Tarih Üzerindeki Etkisi, Matris Yayınları, 2003,İstanbul • A. David Silver, Kriz Dönemlerinde Sirket Yönetimi, Form Yayinlari, 2000, İstanbul • Sun Tzu, Savaş Sanatı, Çev: Pulat Otkan, Giray Fidan, Türkiye İş Bankası Yayınları, 2008, İstanbul. • L.Croque, S.Huberson, Benoit Vraie, Gérer Les Grandes Crises, Sanitaire, Ecologiques, Politiques et Ecologiques, 2000, Odile Jacob • Carl Von Clausewitz, Savaş Üzerine , 2019,Doruk Yayınevi • Paul Slovic, Psychic Numbing and Mass Atrocity In E. Shafir (Ed.), The behavioral foundations of public policy (pp. 126–142). NJ: Princeton University Press, 2013. • • Mary Douglas &Aron WildanskyRisk and Culture: An Essay on the Selection of Technical and Environmental Dangers. 1982. University of California Press. • Derste incelenen vakalarla ilgili ek kaynaklar, video linkleri ayrıca paylaşılacaktır

Dersin Web Sayfası

n/a

Öğrenme Çıktıları

  • • Krizi diğer durumlardan ayıran belirleyici unsurların öğrenilmesi ve teşhis edilmesi • Etkin kriz yönetiminde iletişim stratejsinin rolünün kavranması. • Krizi oluşturbilecek iletişim kaynaklı sorunların analiz edilmesi • Yeni kriz durumlarına uygun iletişim stratejisi ve uygun taktiklerin seçimine ilişkin kapasitenin geliştirilmesine katkı sağlama • Krizi diğer durumlardan ayıran belirleyici unsurların öğrenilmesi ve teşhis edilmesi • Etkin kriz yönetiminde iletişim stratejsinin rolünün kavranması. • Krizi oluşturbilecek iletişim kaynaklı sorunların analiz edilmesi • Yeni kriz durumlarına uygun iletişim stratejisi ve uygun taktiklerin seçimine ilişkin kapasitenin geliştirilmesine katkı sağlama • Krizi diğer durumlardan ayıran belirleyici unsurların öğrenilmesi ve teşhis edilmesi
  • • Etkin kriz yönetiminde iletişim stratejisinin rolünün kavranması
  • • Krizi oluşturabilecek iletişim kaynaklı sorunların analiz edilmesi
  • • Yeni kriz durumlarına uygun iletişim stratejisi ve uygun taktiklerin seçimine ilişkin kapasitenin geliştirilmesine katkı sağlama

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Ders programı sunuş. Kriz ve İletişim genel çerçeve Ders programı sunuş. Kriz ve İletişim genel çerçeve Ders programı sunuş. Kriz ve İletişim genel çerçeve Ders programı sunuş. Kriz ve İletişim genel çerçeve Ders programı sunuş. Kriz ve İletişim genel çerçeve Ders programı sunuş. Kriz ve İletişim genel çerçeve Ders sunuş
2 Kriz tanım ve krize ilişkin kavramlar
3 Kriz morfolojisi ve kriz öncesi dönemin özellikleri, Yeni krizler Kriz morfolojisi ve kriz öncesi dönemin özellikleri, Yeni krizler
4 Kriz yönetim planlaması, tanım,prensip ve etaplar
5 Kriz ve Algı Yönetiminde İletişim stratejisi
6 Kriz dinamiği ve karar alma süreci
7 Kriz ekibi ve krizin idaresi
8 Ara Sınav Haftası
9 Kriz, kamu oyu, iletişim
10 İnternet ve kriz “Post- truth” dünya ve kriz iletişimi “Post- truth” dünya ve kriz iletişimi İnternet ve kriz “Post- truth” dünya ve kriz iletişimi
11 Kriz iletişimi yeni araçlar
12 Siber tehditler ve siber kriz yönetimi
13 Kriz yönetimi ve yönetici profili ve liderlik
14 Kriz iletişimde kültürel faktörler ve politik araçlar
15 Ödev sunum
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 4 56
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 7 3 21
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 14 14
Seminer ve Hazırlığı 1 12 12
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 1 18 18
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 12 12
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 18 18
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi