Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Fen Bilimleri Enstitüsü - Matematik

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Teorik Matematik - Yüksek Lisans - 2014 MAT7038 Kuantum Analiz II Zorunlu 1 8,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

-analizi konusunda daha ileri düzeyde bilgi sağlamayı amaçlar. Bu dönemde öğrencilere q-özel fonksiyonları, q-diferansiyel denklemleri ve q-lineer cebiri anlatarak, bu konuları kapsamlı bir şekilde öğrenmelerini hedefler. Ayrıca, q-grupları, q-entegraller ve q-monte carlo simülasyonları gibi konulara odaklanarak öğrencilerin bu konseptleri geniş bir bağlamda anlamalarını ve uygulamalarını öğrenmelerini desteklemeyi amaçlar. Bu amaçlar, öğrencilerin dersin sonunda q-analizi konularında kapsamlı bir anlayışa sahip olmalarını ve bu bilgiyi matematiksel ve fiziksel problemlere uygulayabilmelerini hedefler.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

q-diferansiyel denklemler ve çözümleri, diferansiyel denklem modellerinin q-benzeri, q-diferansiyel denklemlerin çözüm teknikleri ve örnekler, q-özel Fonksiyonlara giriş, q-Bessel diferansiyel denkleminin çözümü, q-Bessel fonksiyonları, Modifiye q-Bessel fonksiyonları, q-Legendre diferansiyel denkleminin çözümü, q-Legendre fonksiyonları, q-hypergeometrik serilerin temelleri, q-hypergeometrik denklemler ve çözümleri, q-Laplace dönüşümleri ve özellikleri, q-Sumudu dönüşümleri ve özellikleri, q-Laplace ve q-Sumudu dönüşümleri ile q-diferansiyel denklemlerinin çözümü

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Haftada 3 saat öğrencilerin katılımı ile teorik ders işlenmesi ve problem çözümü

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • q-diferansiyel denklemleri üzerinde çalışarak, denklemlerin özelliklerini çözer
  • q-özel fonksiyonları tanır
  • q-hipergeometrik fonksiyonları öğrenir
  • q-integral dönüşümleri, q-Laplace ve q-Sumudu dönüşümlerini öğrenir
  • q-integral dönüşümleri ile q-diferansiyel denklem çözmeyi öğrenir

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi