Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Doktora - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
BOTE-Doktora-2014 BOTE8003 Kullanıcı-Arayüz Tasarımı ve Kullanışlılık Seçmeli 1 7,50 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Dersin amacı, öğrencilere kaliteli kullanıcı arayüzü tasarımı için gerekli olan teoriyi öğretmek ve kullanıcı arayüzü tasarım ve değerlendirmesi için gerekli olan beceriyi kazandırmaktır. Aynı zamanda, kullanıcı arayüzü geliştirme sürecinde kullanıcı ile birlikte çalışmanın önemi öğretilmektedir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Kullanıcı arayüzü temelleri, gereksinim toplama teknikleri, kullanıcı, görev ve ortam analizleri yapmak, kavramsal tasarım, etkileşim tasarımı, tasarım prensipleri, etkileşim yöntemleri, grafiksel arayüz tasarımı, web arayüz tasarımı, kullanıcı arayüzü değerlendirme işlemi (test etme).

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım

Staj Durumu

Türkçe

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. User Interface Design and Evaluation, D.Stone, C.Jarrett, M.Woodroffe, S.Minocha, Morgan Kaufmann, 2005, ISBN: 0-12-088436-4 2. Human-Computer Interaction, Alan Dix and others, Pearson Education, 2003

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Kullanıcı arayüzü geliştirmenin önemini vurgulamak
  • Kullanıcı arayüzü gereksinimlerini toplamak
  • Kullanıcı arayüzü gereksinimlerini toplamak
  • Kullanışlı arayüzler tasarlamak
  • Kullanıcı arayüzlerini değerlendirmek (test etmek)

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Kullanıcı arayüz tasarımına giriş
2 Kullanıcı arayüz gereksinimleri nasıl toplanır
3 Kullanıcı ve alanı keşfetmek
4 Görev ve işi keşfetmek
5 Gereksinim toplamak
6 Kavramsal tasarım
7 Tasarım rehberi ve tasarım gerekçeleri
8 Etkileşim tasarımı
9 Etkileşim tasarımı
10 Grafiksel arayüz tasarımı
11 Web tasarımı
12 Değerlendirme stratejileri
13 Kullanıcı arayüzlerini kontrol etme
14 Kapsamlı değerlendirme
15 Dönem Sonu Sınav çalışmaları
16 Dönem Sonu Sınav çalışmaları
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 5 70
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 7 5 35
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 10 10
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 7 5 35
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 18 18
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5