Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Güzel Sanatlar Fakültesi - Endüstriyel Tasarım

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2020 Endüstriyel Tasarım EUT4031 Kullanıcı Odaklı Tasarım Seçmeli 5 6,00 3 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Hedef kitleyi tanımak ve tasarım kararlarını oluşturmak için zemin hazırlamak konusunda yapılabilecek araştırmalar ve teknikleri konusunda bilgilendirme.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Kullanıcı deneyimi, ve deneyimin tasarımı. Ürün- kullanıcı ilişkisinde davranış ve eylem. Kullanıcı ihtiyacı belirleme teknikleri.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Dönem içinde belirlenen tasarım proje konularında yapılan araştırma ve eskiz değerlendirmeleri yapılır.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Interaction-design journal Interaction design web sitesi

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Kullanıcının çeşitli ihtiyaçlarını tespit edebilir.
  • Sistematik gözlem yapabilir.
  • Bir tasarımı değerlendirme metotlarını söyleyebilir.
  • Kullanıcılar hakkında verimli bilgi toplayabilir ve değerlendirebilir.
  • Fikir ve düşünceleri yazılı ve sözlü olarak paylaşabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Derse giriş ve kullanıcı kime denir?
2 Ürün tasarımı ve tasarlama süreci
3 Kullanıcı odaklı tasarım ve kullanılabilirlik karşılaştırması
4 Kullanıcıyı anlamak: davranış, alışkanlık, benimseme ve zıt kavramları
5 Kullanıcı deneyimi, ve deneyimin tasarımı
6 Bir kullanıcıyı oluşturan temeller: kültür-davranış-çevre faktörleri
7 Ürün- kullanıcı ilişkisinde davranış ve eylem: vandalizm ve uyum
8 Ara Sınav Haftası
9 Kullanıcı ihtiyacı ve gözlem yapma
10 Gözlemleri veriye dönüştürme ve kullanım senaryosu oluşturma
11 Herkes için tasarım nedir? kullanıcı dostu ürün tasarımı
12 Kullanıcı ihtiyacı belirleme teknikleri 1/ Persona Nedir ve Neden Oluşturulur?
13 Kullanıcı ihtiyacı belirleme teknikleri 2/ Persona Odaklı Tasarım
14 Uygulama, değerlendirme ve bütünleştirme 1: fikir, metafor, senaryo.
15 Uygulama, değerlendirme ve bütünleştirme 2: işleyiş, sunum, hata düzeltme.
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 1 30 30
Ödev ve Hazırlığı 1 20 20
Arasınav ve Hazırlığı 1 30 30
Final ve Hazırlığı 1 30 30

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5