Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Müzik Öğretmenliği | MZO2066 | Kültür-Dil-Müzik | Seçmeli | 4 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Müzik Öğretmenliği | MZO2066 | Kültür-Dil-Müzik | Seçmeli | 4 | 3,00 | 2 | 0 |
Kültür ve kültür ile ilgili temel kavramları (kültürel bütünleşme, millî kültür, küresel kültür, medeniyet, kültürel yayılma, kültürel asimilasyon, kültürel değişme, alt kültür, karşı kültür, akültürasyon, amalgamasyon, kültürel görecelik, kültür taassubu ve etnik gurup.), kültürlerarası etkileşimi, kültürlerarası geçişgenliği, kültür ile ilgili temel yaklaşımları, teorileri, küreselleşme ve küresel kültür tartışmalarını açıklayabilecek ve yorumlayabilecektir.
-
-Kültür ve kültür ile ilgili temel kavramlar (kültürel bütünleşme, millî kültür, küresel kültür, medeniyet, kültürel yayılma, kültürel asimilasyon, kültürel değişme, alt kültür, karşı kültür, akültürasyon, amalgamasyon, kültürel görecelik, kültür taassubu ve etnik gurup.), -Kültürlerarası etkileşim -Kültürlerarası geçişgenlik -Kültür ile ilgili temel yaklaşımlar, -Kültürel teoriler, -Küreselleşme ve Küresel kültür tartışmaları
Anlatım, tartışma
Yok
Türkçe
BENEDICT, Ruth.(1999). Kültür Örüntüleri, (Çev. Mustafa Topal), Ankara: Öteki Yayınevi BOCK, Fhilip K.(2001). İnsan Davranışının Kültürel Temelleri, (Çev. N. Serpil Altuntek) Ankara: İmge Kitabevi. PHILIPS, Smith. (2005). Kültürel Kuram, (Çev. Selime Güzelsarı), İstanbul:Babil. MALİNOWSKİ, Bronislaw.(1992). Bilimsel Bir Kültür Teorisi, (Çev. Saadet Özkal), İstanbul: Kabalcı Yayınevi. ROBERTSON, Roland. (1999). Küreselleşme: Toplum Kuramı ve Küresel Kültür, (Çev. Ümit Hüsrev Yolsal), Ankara: Bilim ve Sanat. TURHAN, Mümtaz.(1969). Kültür Değişmeleri, İstanbul:Millî Eğitim Basımevi. UYGUR, Nermi.(1996). Kültür Kuramı, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Kültürel çalışmaların ortaya çıkışı: Kültürel çalışmalar nedir? Ortaya çıktığı dönemin koşulları nelerdir? |
2 | Kültürel çalışmaların karakteristikleri nelerdir? |
3 | Kültürel çalışmaların geri planındaki Marksist ideoloji eleştirisinin kurucu isimleri üzerinden gözden geçirilmesi |
4 | Hegel, Marx ve ideoloji eleştirisi |
5 | Gramsci Althusser ve ideoloji nosyonları |
6 | Kültürel çalışmaların belli başlı isimleri, çalışmaları ve Stuart Hall’un yeri |
7 | İdeoloji kavramının yapısalcı yaklaşım bağlamında S. Hall tarafından ele alışı ve medya çalışmalarıyla bağlantılandırılması |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Kültürel kimlik ve bu kimliğin oluşumunda ırk ve sınıf belirlenimlerinin yeri ve önemi |
10 | Medya çözümlemelerine ilişkin çalışmaları |
11 | Medya çözümlemelerine ilişkin çalışmaları |
12 | Kültürel çalışmaların, “post” yaklaşımlar (marxism, modernizm, yapısalcılık) bağlamında ve onlarla ilişkisi çerçevesinde değerlendirilmesi. |
13 | Türkiye’de kültürel çalışmalar yaklaşımının dünü, bugünü ve yarını üzerine değerlendirmeler. |
14 | Kültürel Çalışmalar'ın günümüzdeki görünümü üzerine tartışmalar |
15 | Kültürel Çalışmalar'ın günümüzdeki görünümü üzerine tartışmalar |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |