Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- İlköğretim Matematik Öğretmenliği | IMAE152 | Kültür ve Matematik | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- İlköğretim Matematik Öğretmenliği | IMAE152 | Kültür ve Matematik | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Matematiğin bir ihtiyaç ve entelektüel merak perspektifinden nasıl geliştiğini, farklı kültürlerde ne tür matematik uğraşılarının olduğunu bilmek ve kültürel matematik farklılıkları, etnomatematik gibi kavramları irdeleyerek müfredat için etkinlikler oluşturmak.
-
Matematik ve kültür ilişkisi; matematiksel kavramları kendi kültürel bağlamlarında tanımlamak, farklı kültürlerin matematiksel düşünce yapıları, etnomatematik alanında yapılan araştırmaların temel prensipleri, matematik-antropoloji-dil bilimi arasındaki ilişki; sınıf içi uygulamalara etnomatematik çalışmalarını dâhil etmenin önemi; farklı kültürel bağlamlara yönelik sınıf içi matematik etkinlikleri tasarlama.
Düz anlatım, keşfederek öğrenme
Yok
Türkçe
1) Archer, M. (2005). Etnomatematik: Matematik Dünyasına Çokkültürlü Bir Bakış. Okyanus Yayınları 2) Dede, Y. (2013). “Matematikte İspat: Önemi, Çeşitleri ve Tarihsel Gelişimi” (Tanımları ve Tarihsel Gelişimleriyle Matematiksel Kavramlar kitabının 2. bölümü) Pegem Akademi 3) Küçük, A. (2014). Ethnomathematics in Anatolia-Turkey: Mathematical thoughts in multiculturalism, Revista Latinoamericana de Ethnomathematica, 7,1,171-184. 4) D’Ambrosio, U. (2001). What is ethnomathematics, and how can it help children in schools? Teaching children Mathematics, Reston, 7,6,308-311. 5) Larson, C. (1997). Ethnomathematics, University of Nebraska, Lincoln 6) D’Ambrosio, U. (2018). The program Ethnomathematics: Cognitive, anthoropological, historic, and socio-cultural bases, PNA, 12, 4, 229-247.
https://mimoza.marmara.edu.tr/~apusmaz/
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Matematik ve kültür ilişkisi |
2 | Matematiksel kavramların farklı kültürel ortamlarda gelişimi |
3 | Teorem, ispat ve problem çözme gibi kavramların matematik için önemi |
4 | Farklı kültürlerin matematik düşünce yapıları (Babil, Antik Mısır, Antik Çin vd.) |
5 | Farklı kültürlerin matematik düşünce yapıları (Antik Yunan, İslam medeniyetleri vd.) |
6 | Etnomatematik alanında yapılan araştırmaların temel prensipleri |
7 | Etnomatematik alanında yapılan araştırmaların incelenmesi |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Etnomatematik alanında yapılan araştırmaların incelenmesi |
10 | Matematik-antropoloji-dil bilimi-mantık arasındaki ilişki |
11 | Farklı kültürlerin bakış açılarına yönelik etkinlikleri inceleme |
12 | Farklı kültürlerin bakış açılarını kullanarak matematik etkinlikleri tasarlama |
13 | Proje sunumu ve değerlendirmesi |
14 | Proje sunumu ve değerlendirmesi |
15 | Proje sunumu ve değerlendirmesi |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 12 | 24 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 |
Ödev ve Hazırlığı | 4 | 6 | 24 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |