Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Alman Dili ve Edebiyatı - Lisans | GER1011 | Kulturgeschichte I | Zorunlu | 1 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Alman Dili ve Edebiyatı - Lisans | GER1011 | Kulturgeschichte I | Zorunlu | 1 | 4,00 | 2 | 0 |
Kültür kavramının açıklanması ve farklı dönemlerin bu bakış açısı ile irdelenmesi dersin amaçları arasında yer almaktadır.
-
Batı kültür tarihinin Alman kültür tarihinin altyapısını oluşturduğu ölçüde ortak değerlerden yola çıkılarak Alman kültürünü etkileyen ve belirleyen tarihi, siyasi ve diğer gelişmeleri incelemektir.
Bu derste öğrenme etkinliği ve öğretme yöntemi olarak anlatma yöntemi kullanılmaktadır.
Yok
Almanca
Dülmen, Richard van: Kultur und Alltag in der Frühen Neuzeit - Dorf und Stadt Dülmen, Richard van: Kultur und Alltag in der Frühen Neuzeit - Religion, Magie, Aufklärung Dülmen, Richard van: Kultur und Alltag in der Frühen Neuzeit - Das Haus und seine Menschen Gössmann, Wilhelm: Deutsche Geschichte im Grundriss Landwehr, Achim / Stockhorst, Stefanie: Einführung in die Europäische Kulturgeschichte Maurer, Michael: Kulturgeschichte Parry, Christoph: Menschen Werke Epochen - Eine Einführung in die deutsche Kulturgeschichte
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Kültür teriminin tanımı, “Batı” kavramının kültürel temeli ve çerçevesi |
2 | “Batı” kültürünün alt yapısı olarak Antik Yunan ve Hellen kültürü |
3 | “Polis”/Şehir devletlerinin kuruluşu, sosyal yapı ve hiyerarşi, Atina Demokrasisi, “Vatandaşlık” |
4 | Almanlar ve Roma |
5 | Tacitus ve Alman karakter |
6 | Romalılar |
7 | Hıristiyanlaşma, Doğu ve Batı Roma İmparatorluğu, ilk İznik Konseyi, Cermen askeri müttefikler olarak “foederati” |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Cermenler: köken, dil, yazı, gündelik yaşam, toplumsal yapı, ticaret |
10 | Cermen kabileleri, Hıristiyanlık öncesi (pagan) din/mitoloji ve Hıristiyanlığa geçiş |
11 | Geç Antikite – Kavimler Göçü; Cermenlerin Hunlarla soy kökeni ortaklığı |
12 | Frenkler, Gotlar – Büyük Teoderik, Vizigotlar, Roma’nın fethi |
13 | Alman kültürünün oluşumu ve gelişimi, Merovenjler |
14 | Karolenjler ve Büyük Şarlman, Kutsal Roma-Cermen İmparatorluğu ve Karolenj Rönesans’ı/“artes liberales” |
15 | Sakson İmparatorlar-Ottomanlar ve Salier |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 32 | 32 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 2 | 16 | 32 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 |
ÖÇ2 |
ÖÇ3 |
ÖÇ4 |
ÖÇ5 |